В международния ден на тангото, 11 декември се срещнахме с Камелия Тодорова – танцьор по кизомба и танго.
“В България се практикуват различни видове танго. При мен то беше като вариант за социални танци, започнах да танцувам салса, малко бачата, след това преминах на кизомба, която много хора наричат анголско танго и в някакъв момент, експериментирайки с различни социални танци стигнах и до тангото. Много от нещата, за които ще разкажа, са от моят личен досег с танца. Не съм корифей на тема танго, не съм преподавател, не съм човек, който е изследвал много тази общност в България, така че за много неща ще си ползвам и подсказки“, посочи тя.
Камелия Тодорова разкри, че в социалните танци ръководещи са не стъпките, а правилата.
"Независимо дали е танго или салса, има определени сигнали – това е много специфичен вид невербална комуникация. Основното при всички тези видове танци е водене и следване, т.е. единият от партньорите води. Бих искала да ги наричам кавалер и дама, но много често, заради навлизането на жените в лидерска роля, т.е. жена води жена, основно заради липсата на кавалери в танците. В повечето случаи това са изключително интуитивни сигнали, в които ако се оставиш на партньора, го слушаш. Важното е в началото да научиш кой сигнал какво означава. Повечето от опитните кавалери използват тези първосигнални вариации, които са много леки - просто впускаш се и следваш“, допълни тя.
Тангото възниква през XIX век в Буенос Айрес, Аржентина. През 2009 година ЮНЕСКО го обявява за нематериално културно наследство на човечеството. Тангото е усещане, начин на комуникация отвъд думите. Във воденето, ролята на мъжа е да интерпретира музиката по някакъв начин, жената следва и украсява, това като цяло е същността на тангото, поясни Тодорова.
Още аспекти от разговора с привкус на танго, чуйте в звуковия файл.
В четвъртък, темите от деня в предаването "Форум", коментира урбанистът Калоян Карамитов от "Екипът на София". Заедно с водещия Константин Лавсов, се спряха на следните теми: - Нови цени, по-голям обхват и по-дълго работно време за зоните за платено паркиране в София. Цената за паркиране в синя зона става 2 евро на час, в зелена..
На 18 ноември, в кино "Люмиер“, в рамките на "Киномания“ е премиерата на "Социално силните“ – документален филм на Николай Василев с мисия да предизвика дебат какво общество искаме и какъв е пътят да го изградим. Филмът продължава лентата "Формулата на Тео“ и представя част от реализираните ученици на учителя Теодосий Теодосиев като..
Очаквано докладът за нова структура на Столичната община беше обект на сериозна критика и обсъждания по време на редовното заседание на Столичния общински съвет. В крайна сметка общинските съветници не одобриха промените. Заявките, че новата структура на администрацията на Столичната община ще бъдат подложени на задълбочена дискусия и критика,..
Клиниката по ендокринология и болести на обмяната за лечение на метаболитни нарушения към УМБАЛ "Царица Йоанна - ИСУЛ" ще извършва безплатни консултации по повод Световния ден за борба с диабета, който отбелязваме на 14 ноември. Консултациите ще се провеждат през деня (14 февруари) в кабинет 214 (ет.2 над Спешно отделение) между 11.00 и 17.00 часа...
"Отборът на Будителите" е благотворителен гейминг турнир на Фондация "Заедно в час" за набиране на дарения, в подкрепа на програмата "Училища за пример". Под мотото "Будителството е колективна игра" целта на инициативата е да подкрепи българското образование и да покаже, че будителството днес не е само в книгите - то е в действията, споделените..
Мащабна реформа в паркирането в столицата утвърдиха общинските съветници. Освен нови цени за платено паркиране в синя и зелена зона, се променя обхвата и работното време . Новостите в системата на организация и действие на платения режим на паркиране бяха утвърдени в поредица от доклади, които Столичният общински съвет потвърди почти с пълно..
"Операция Кино София" продължава своите прожекции в райони в периферията на Столичната община с вход свободен. Целта е жителите на тези населени места да имат достъп до публични прожекции на европейско и световно кино. Приобщаването на публика с нарушено зрение към възможността да възприемат специално адаптирани филмови творби, е..