"Моето професионално пътешествие ме е отведе както в офиси на международни корпорации, така и по върховете на планините. Личното ми търсене и работата ми в групи ме отведе до социалната психология и емоциите", представя се той.
"Когато говорим за умения, трябва да имаме предвид, че едно умение се развива с времето. Ако си представим каране на колело например, ние първо имаме идеята, че има колело, че ние трябва да се качим, да въртим педалите, обаче когато се качим, падаме. Същото се случва с уменията за общуване, с които аз се занимавам", прави паралел между спорта и работата в офис Едуард Хаджолян.
Всъщност това не е единствената прилика между спорта и офис взаимоотношенията, които обучителят прави.
С голяма изненада той забелязва, че лидерските умения, които прилага като планински водач, са абсолютно същите, които използва и при работата си с екип в корпоративна среда. Това го кара да потърси и теоретичен облик на тези свои въжделения.
Така се среща с обучението Leader Effectiveness Training на Томас Гордън и Карл Роджърс.
"Това обучение за мен е фундаментът, който седи в общуването между хората", казва той за труда на двамата учени.
Обученията, които Едуард провежда, са комбинация от работа с ролеви игри и теория в зала и преходи в планината.
"Давам един пример от преход на Кончето. Хората ходят до момента, в който не стигнат до ръба и там е високо, страшно и в един момент, без аз да подозирам и без да има ясни индикации преди това, се получава такъв емоционален шок. Шок е силна дума, но човек се парализира, вкопчва се в нещо, което е здраво и много често започват да реват", споделя опита си от планинското водене Хаджолян.
Той допълва, че стъпките, които прилага в този моменте в планината са абсолютно същите, с които помага и на служител, който не се чувства добре на работното място, за да се завърне отново към своята служебна дейност. И тези стъпки не са "дълбока психология", а са дадени от Томас Гордън и Карл Роджърс в техния наръчник.
Повече за обученията и планините чуйте от Едуард Хаджолян в звуковия файл.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..