С мирис на шоколад или с вкус на хазарт

БНР Новини
Кристиян Постаджиян
Снимка: личен архив

От известно време в телевизионния ефир се върти реклама, която някак спортно ни подтиква да не посягаме към сладките изкушения и да не забравяме, че „Шоколада само го миришем“. Тази реклама няма за цел да представи по най-примамливия и апетитен начин поредния шоколадов десерт на пазара, а новото в Националната лотария. Главни герои в нея не са запалени по хазарта възрастни, които до умора търкат лотарийни билетчета, а гимнастичките от Националния отбор по художествена гимнастика – някои от тях пълнолетни, други – година-две далеч от това.
Започват и въпросите – защо гимнастички ще рекламират хазартни игри, какво общо има шоколадът с Националната лотария, може ли да си хапнем от този шоколад или само да го миришем ни е позволено, особено на младите момичета, които искат да се отдадат на спорта, а и не само, и защо непълнолетни или пък изглеждащи като такива момичета рекламират лотарийни билетчета? Националната мрежа за децата сезира 8 институции заради тази реклама – Комисията за медии и култура към Народното събрание, Държавната агенция за закрила на детето, Държавната комисия по хазарта, Министерството на финансите, Министерството на младежта и спорта, Съвета за електронни медии, Националния съвет за саморегулация и Българската федерация по художествена гимнастика – но защо? Отговор дава преподавателят от департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ в НБУ д-р Кристиян Постаджиян.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!