Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Нощта на рекламоядите” – когато рекламите се превръщат във филми

БНР Новини
Снимка: www.advfactory.org

Преди повече от 40 години французинът Жан Мари Бурсико като младеж започва да подбира рекламни клипове, които предлага за излъчване по киносалоните. Първоначално никой не му обръща внимание. Най-накрая един от тях се съгласява да ги прожектира след редовните прожекции след полунощ. И именно тогава се ражда „Нощта на рекламоядите” – дългометражен филм, сътворен от някои от най-добрите рекламни клипове на света.

По принцип прожекцията е петчасова, трае цяла нощ и е съпроводена от шоу с много атрактивни изпълнения. Такова събитие ще се проведе и в София – на 25 ноември, но като съкратена версия с продължителност от два часа и половина. Още за акцентите в програмата разказва Адриана Гюзелева, част от организационния екип:

36-ото издание е посветено на планетата Земя. Рекламодателите й отдават почит чрез мощни въздействащи изображения. Филмът започва с впечатляваща хореография, показваща един обикновен продукт за почистване. Има реклами от всички кътчета на света – Мексико, Перу, Франция, Индия, Ангола, Бразилия, Египет, САЩ, Северна Корея и много други. Един от другите много интересни акценти тази година е „Междузвездни войни”. Посетителите винаги гледат с голям интерес и любопитство. Има нещо, което ги държи „залепени” за екрана и в някакво приятно напрежение. Всеки момент са готови да се засмеят, вдъхновят и дори да се разплачат. Изненадва ги как поредица от реклами може да се съчетае във филм и това да им хареса.

На пръв поглед събитието изглежда противоречиво: живеем в свят, в който рекламите са навсякъде около нас, хората масово ги смятат за отегчителни и искат да избягат от тях. Но в същото време те са в основата на събитие, което се гледа със захлас от хиляди по света. Адриана Гюзелева си обяснява този факт така:

Рекламите докосват някои дълбоки, подсъзнателни точки във всички нас. И колкото и скептично да гледаме на тях, те неизбежно успяват да ни развълнуват. Голяма част от рекламите засягат важни теми за човечеството. Психологията на формата е друга. Отиваме да гледаме филм, с друга нагласа сме. Това не са рекламите, които минават всеки ден по телевизионните канали – досадни и незабележими. За толкова години Жан Мари Бурсико е изградил стил, чрез който от всеки клип той създава филм. И всяка година филмът е различен. Налага един вкус, който е много успешен и тези 36 години се гледа в целия свят.

Има ли формула за успех? Кое прави рекламата добра?

Не може да се определи едно нещо. То е съвкупност от детайли, съставки и дори настроения. На първо място стоят идеята, музиката, как точно е представен определен продукт. Важна е емоцията и това дали участва кино- или спортна звезда. Няма конкретен отговор на това какво прави една реклама добра. Понякога непретенциозните идеи могат да направят рекламата гениална. Има много примери за реклами, при които се стига и до крайности, за да бъдат те запомнящи се. Използват се тематики като секс, политика, бит, за да се достигне по-лесно и по-силно до потребителя, дори шокиращи изображения. Понякога обаче семплото и най-лесното за изпълнение е всъщност най-впечатляващо.

„Нощта на рекламоядите” е за всички, които са в областта на рекламата, търсят креативност и вдъхновение, или просто искат да се забавляват по един необичаен начин.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!