Роден е през 1948 г. в с. Ханово, Ямболско в музикален род. По това време в селото няма изявени изпълнители, но се учи от стари кавалджии в съседното Тенево. От малък започнах да се занимавам с ръчно направени овчарски свирки. След това дядо ми купи кавал и от 1963 г. до днес свиря на този инструмент. По препоръка на мои колеги от ДНА – Сливен, главният художествен ръководител на Тракийския ансамбъл – Стоян Гагов ме покани за солист-оркестрант и останах 23 години в състава, разказва музикантът. В ансамбъла се усъвършенства като изпълнител, изучава изразните средства и формите на сценичното изкуство. Спомня си началото на изпълнителската дейност: Някога бях голям импровизатор. Каквото чуя от големите кавалджии слагах по нещо от мен. Да, но после осъзнах, че човек трябва да се наложи със собствен почерк, защото не може да копира другите. Трябва да си като тях или по-добър от тях, а те са признати майстори. Стоян Гагов ми показа класическия начин, по който се развива дадена тема. В Тракийския ансамбъл (днес ансамбъл „Тунджа” – М.В.) мина много репертоар от различни области, но като солист се представям само с теми от нашия регион. Получавал съм съвети и от други колеги. Никола Ганчев бащински ми даваше кураж, че съм тръгнал по прав път. Стоян Величков пък казваше: „Ти за Ямбол си все едно като за мен Драган Карапчански”. 
Особеностите на странджанско-тракийския инструментален стил Георги Иванов предава и на млади изпълнители, търсещи подходи за усвояването му. От него се учат на „занаят” професионалните кавалджии – Иван Петров от Зимница, Кирил Бележков от Пловдив, Дамян Йорданов от Варна и др. Кирил Бележков, доктор по музикознание, подчертава някои качества на изпълнителя: Георги Иванов вероятно е първият от неговата генерация кавалджии, който разчупва тоналния стереотип в сравнение с представители на предишни поколения, използващи удобни за кавала тоналности. Благодарение на своя усет и стремеж той развива възможностите на инструмента в тонално отношение. Иванов е търсен и от чуждестранни музиканти, участва в практически семинари за обучение на млади кавалджии. Трябва да се подчертае неговото отношение към проблемите в народната музика, които го вълнуват. За това не пропуска дискусии сред професионални музикантски общности: Не упреквам младите кавалджии, но трябва мелодията да се изсвири с характерния макам, който трудно се постига. Тази тема е много сложна. На времето всички тръгнаха по примера на Матьо Добрев – виртуоз, наследник на баща си бай Добри, също голям кавалджия. Ето например Петьо Костадинов от оркестъра на БНР е прекрасен гайдар – млад човек пък свири типично в гайдарски стил, има голяма дарба. Веднъж го попитах как се е учил и отговори, че се е интересувал от записи на гайдари като Шахпаз Салиев, Мехмедали Алиев и др. 
Този месец БНР представи нов музикален проект „Тайните на българските инструменти”. „Изкуството на кавала” е първият концерт от поредицата, в който взеха участие няколко поколения кавалджии. Като солист на оркестъра за народна музика Георги Иванов изпълни „Маринкина песен и Странджанско хоро” в обработка на Коста Колев.
Разговора с Георги Иванов и негови изпълнения можете да чуете в звуковия файл. 

Деца лауреати от XIV Международен фолклорен фестивал „С песните на Кичка Савова“, който се проведе през пролетта в село Сладун, се включиха в V Майсторски клас в Пловдив. Обучението беше ръководено от народната певица и преподавател в Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ – д-р Дарина Славчева Славова, а организатор е Фондация..
Народният певец Стоян Варналиев продължава да обогатява българската коледарска традиция. Той издаде сборник с 21 коледни песни, озаглавен „Коледа от Бяло море до Дунав“, придружен от компактдиск със същото заглавие. Тази година изпълнителят е записал още коледарски песни. Сборникът се появява „много спонтанно“, споделя Варналиев. Той започва първо да..
Може ли стевията да се превърне в новата култура на Източните Родопи и да замени тютюна като поминък? В търсене на отговора на този въпрос се обединяват училище, научни институти, държавна и местна власт. В Средно училище „Йордан Йовков“ в Кърджали беше обявено официалното подписване на тристранен договор за сътрудничество със Земеделския..
В края на октомври фолклорен ансамбъл „Родопа“ – Смолян обяви конкурс за певица (първи сопран) и за танцьори и танцьорки. Директорът и хореограф на ансамбъла, Сийка Василева, съобщи, че са се явили кандидати, но само част от тях отговарят на изискванията. „Имаше желаещи, но като се има предвид, че се работи за минимална заплата желаещите са малко...
Обновеният физкултурен салон в СУ „Св. св. Кирил и Методий“ в град Неделино беше официално открит в присъствието на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев. Поводът за визитата му беше както новото спортно съоръжение, така и разширението на STEM центъра към училището. По думите на кмета на Неделино Боян Кехайов, обновяването на спортния..
Съвременната молекулярна биология навлиза в нов етап, в който синтезът на ДНК вече е ключов инструмент за медицината, биотехнологиите и научните иновации. Д-р Виолета Йорданова, молекулярно-генетичен биолог в МБАЛ „Д-р Атанас Дафовски“ – Кърджали, представя най-новите подходи и технологии, чрез които учените създават изкуствени ДНК фрагменти в..
След завършване на средното си образование Ели Мюмюн е приета в Американския университет в Благоевград и заминава на студентска бригада, което става нейният първи контакт с Америка. Първоначално работи в Бостън, впоследствие се установява в Ню Йорк и Лос Анджелис и така сбъдва детската си мечта. Минава през различни професии – от..
Кърджали 6600
бул. България 74
036 122 478