Ако новите предложения на Франция и Германия за правилата в международния транспорт се приемат, българските шофьори на тежкотоварни камиони масово ще напуснат страната. За това алармираха от синдикалната конфедерация „Съюз на българските транспортни работници“.
Предложенията в така наречения пакет „Мобилност“ поставят превозвачите от Източна Европа в патова ситуация и фирмите масово ще фалират заради голямата разлика в стандартите. Минималните почасови ставки, които формират заплатата на шофьорите в Западна Европа са между 8.60 и 10 евро, в Румъния е 3 евро, а в България тя е 1.35 евро на час. Според новите предложения, работодателите ще трябва да плащат на работниците си по ставки на държавата, която е крайна дестинация. Това ще накара шофьорите да търсят работа в Западна Европа, каза председателят на синдиката Александър Стамболийски:
"Според нас целта на западноевропейските интереси е на първо място освобождаване на пазара от източноевропейските компании, на второ място - привличане на работната ръка, тъй като дефицитът при тях е доста сериозен".
Парадоксалното е, че ако българските шофьори отидат да работят за западноевропейски фирми, техните заплати ще са по-ниски от получаваните сега у нас, тъй като ще извършват превози в предимно в Източна Европа, т.е. заплатата им ще се формира върху най-ниските почасови ставки. От Съюза на българските транспортни работници очакват България категорично да се противопостави на опита на западните държави да поставят на колене транспортния бизнес у нас и да решат проблема си с дефицита на шофьори, като предлагат общи за ЕС минимални ставки на почасово заплащане и на километър пробег:
"Дори и една почасова ставка от 5 евро би била сериозно повишаване на българските възнаграждения. Въвеждането на минимална цена за транспортната услуга - предлагаме среден вариант, който да бъде около 1,5 евро."
Синдикатът на транспортните работници ще участва в протестната демонстрация на 17 май, когато се очаква срещата на върха ЕС-Западни Балкани в София.
В писмено изявление на Съюза на международните превозвачи се подчертава, че насроченият за срещата на върха на Западните Балкани протест не е насочен срещу изпълнителната власт, а срещу предложенията на част от държавите в Европейския съюз. Според..
Гледайте и слушайте „Неделя 150“ с водещ Диана Янкулова във Фейсбук страницата на БНР и във Фейсбук страницата на „Хоризонт“ . 10.00 ч. - Интервю с проф. Стефка Стоева - председател на ЦИК. 10.30 ч. - Интервю с Валентин Михов..
Районната прокуратура във Велико Търново внесе в съда обвинителен акт срещу 38-годишен мъж от град Килифарево за държане и разпространение на порнографски материали с участие на деца. Законът предвижда лишаване от свобода до 6 години. Според..
Китайските борсови индекси нараснаха с над 5% по време на търговията в понеделник, следвайки решението на президента на САЩ Доналд Тръмп да отложи крайния срок 1-ви март за повишаване на митата върху вноса на стоки от Китай за 200 млрд. долара от..
Еврото става на 20 години. Единната европейска валута започва да замества европейската валутна единица екю точно преди две десетилетия, но влиза в обращение през 2002 г. Подготовката на монетите и банкнотите започва много по-рано, а основите на..
От 21-ви декември до 2-ри януари включително „БДЖ-Пътнически превози” осигурява 15 400 допълнителни места за предстоящите Коледни и Новогодишни празници. Добавят се допълнителни вагони във влаковете по основните направления в страната. От БДЖ напомнят,..
Овцевъдите и козевъдите от 13 области в страната от началото на идната година ще може да ползват безплатни административни, експертни и счетоводни услуги в административни офиси, които създава Националната овцевъдна и козевъдна асоциация. Първият..
Между 200 и 300 мигранти, искащи убежище във Франция, са опитали снощи да нахлуят в парижкия театър "Комеди франсез", за да окажат натиск за регулиране на ситуацията им. Докато на сцената на "Комеди Франсез" върви пиесата "Лукреция Борджия" от..