Пръстите им танцуват в непрестанен ритъм върху сензорните екрани на таблетите, сякаш компенсирайки все още неуверената им походка. Прохождайки едновременно в лабиринтите на реалната и на виртуалната среда, новите технологични гении разгръщат бляскавите си способности в невръстна възраст, за да влязат рано в елитния отбор на личностите, които променят света.
На 17 години Антоан Георгиев не само е открил призванието си в създаването на компютърни игри, но с разработките си е заслужил и множество награди – сред тях президентска за дебют в компютърните технологии. А напоследък посвещава времето си на т. нар. виртуален учител, над който работи заедно с приятеля си Алекс Цветанов.
Създадохме 3D аватар с помощта на психолог, за да изглежда максимално приятно за съвременния ученик – разказва ученикът от природоматематическата гимназия в Монтана. – Виртуалният асистент може да бъде питан чрез гласови команди в различни научни области – например каква е площта на България, и той да отговоря, служейки си с готова база данни. Много е важно да се подчертае, че нашият учител по никакъв начин не се стреми да замени ролята на класическия преподавател, защото физически това не е възможно. Целта ни по-скоро е да създадем възможност за надграждане на знанията, придобити в училище, но в домашна среда.
Диалектна дума на английски, описваща човек, който в полузадрямало състояние лежи на дивана и гледа телевизия, дава наименованието на друг проект на Антоан. Blumber VR изисква от потребителя да маркира обекти с определени характеристики във виртуалната реалност, за да потвърди действието на психологически закон.
Тематиката на проекта изследва известния закон на Милър, който гласи, че има горен лимит в запомнянето на характеристики в работещата памет на човека – обяснява той. – Това означава, че ако изброя поредица от цветове, ще запомните конкретен брой от тях – обикновено между 5 и 9. Когато се запознах с този закон, реших да го интегрирам във виртуалната реалност и да изследвам резултатите. Така преди няколко месеца на Европейското младежко научно изложение в Гдиня, Полша, представяйки проекта си, успях да тествам около двеста души и да изведа конкретни изводи. А най-важният сред тях е, че капацитетът във виртуалната реалност е по-нисък от този в реалната среда. При експеримента хората срещаха трудности при едва три елемента, но само след 10-минутна игра започнаха да се справят все по-добре.
В разработването на този проект Антоан се опира на друга своя страст – психологията и най-вече т. нар. студено четене, изследващо в дълбочина езика на тялото и използвано от менталистите.
В днешно време е голям плюс да познаваш човека, който стои пред теб – начинът, по който се държи, неговите маниери и поведение могат да говорят много – казва Антоан, споделяйки усещането, че думите често звучат неискрено и се налага да разчитаме човека чрез други методи. – За съжаление, наблюдаваме тенденцията, че лъжата се превръща в прекалено срещана практика. В този смисъл политиците по цял свят добре умеят да прикриват слабостите си и да лъжат, за да имат съответното влияние.
С напредването на технологиите хората все по-често ще “бягат” във виртуалната реалност като място на измамна сигурност, смята Антоан и прави аналог със селфитата на опасни места, при които всяка година загиват хора. Просто е необходим самоконтрол, а той се постига не само със съзнание, но и с гласност. Т. е. публично да се изложат начините, по които виртуалната реалност ни вреди, допълва той. Антоан е сигурен, че някой ден ще работи в българския IT сектор, а междувременно се труди над най-новия си проект – платформа от миниигри за виртуална реалност и се надява той да стигне до максимален брой хора по целия свят.
Снимки: личен архив
Един от най-хубавите спомени от детството несъмнено е украсяването на празничната елха. Лицата са озарени от усмивки, из цялата къща се разнася уханието на прясно отсечено елхово дръвче, а от кутиите се вадят загадъчно проблясващите, грижливо завити в памук и стари вестници играчки. Играчки от детството. Стъклени, крехки и много красиви...
Невероятните си кукли самоуката майсторка Станка Козарева изработва вече осем години. От миловидните личица гледат широко отворени любопитни очи, точно като на децата, за които са предназначени. А както повечето хубави неща, и куклите се раждат съвсем случайно. Като малка аз имах само една кукла – спомня си Станка Козарева. –..
Повод да потърсим Ева Майдел бе новината, че тя е единственият българин, част от престижната класация на глобалната платформа за политика „Аполитикал“, която определя кои са най-влиятелните млади политици в света. Списъкът съдържа сто имена на политици до 35 години от цял свят. Въпреки огромната конкуренция, Ева успя да извоюва своето място..
Във времето на социализма пътуванията извън социалистическия лагер бяха привилегия за малцина. Но имаше един квартал на София – Студентски град, който беше като малък Лондон и по улиците му се чуваше реч от различни краища на света. В онези години се появяват първите латино партита в България – из читалните на Студентски град като апетитен..
Българинът винаги е имал усет за красивото и макар често да е живял твърде скромно, в бита си той използва множество изящни изделия, наследени от предците му, изработени лично от него или от изкусната ръка на някой самоук майстор. Жените от своя страна внасят изящество и колорит в българския дом чрез ръчно изтъкани черги, одеяла и килими с..
На 8 и 9 декември в образователния център „Зона 21” в София ще се проведе една нестандартна изложба. В духа на най-топлия празник посетителите ѝ ще могат да се насладят на една съвсем малка част от необятния свят на пъзелите – на зимна и коледна тематика. Събитието, организирано от Puzzles Bulgaria, е уникално по рода си, а подредените пъзели са от..
Морските дарове не присъстват на българската трапеза толкова често, колкото на софрата на нашите южни съседи – гърците. Ястията от риба обаче по традиция са основна част от менюто ни за Никулден, въпреки че този празник съвпада с Рождественския пост. В източноправославната религия на трапезата на Никулден задължително присъства..