Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Петя Петрова: Българските велосипедни алеи са по-тесни от европейските

Снимка: БГНЕС

Какво е състоянието на велосипедните алеи в България, подобрява ли се качеството на съществуващите, изграждат ли се нови - на тези въпроси в ефира на "Преди всички" отговори Петя Петрова, архитект, велосипедист и член на Сдружение "Велоеволюция".

В България, за съжаление, стандартите за изграждане на велоалеи са остарели.  Има една наредба за транспортно-комуникационните системи. Тя наистина е остаряла и там велосипедните трасета са с минимална, недостатъчна ширина. Например велосипедната двупосочна алея е 2 метра, а на пътя еднопосочна велосипедна лента е 1 метър. В Европа минималните ширини са съответно са 2.50 и 2 метра. Необходимо е актуализиране на нормативната ни уредба. Все пак нашата наредба не забранява да се правят по-широки велосипедни трасета, така че е въпрос на желание и от страна на общината, и от страна на проектантите, със съвместни усилия да създадат една добра велосипедна инфраструктура, каза Петя Петрова.

В София велосипедните алеи започват да се правят все по-добре. Ширината е проблем, но алеите като качество не са толкова лоши. Започва да се употребява червен асфалт, което създава добър контраст спрямо пешеходците и ако има добра маркировка и повече внимание при проектирането на кръстовища и пресичанията на странични улици, има шанс инфраструктурата да става все по-добра, добави тя.

Чуйте цялото интервю с Петя Петрова в звуковия файл.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна