Не само писателите търсят генезиса на художествените явления, създават сложни вътрешни връзки между времена и стилисти, между реално и въображаемо. Това правят представителите и на други изкуства. „Родословното дърво и раждането на една картина” – така е нарекла новия си интересен проект художничката Ива Владимирова. Той се представя в галерия „Сезони”. Както го определя самата авторка, това е своеобразна пиеса в живописни образи. Всъщност последният етап от картината се казва “Феникс”, а самата експозиция проследява раждането и въображаемото изгаряне на творбата като едно онагледяване на визуалните образи, съпътстващи етапите.
Откъде тръгва идеята за този Феникс и как разиграва пространството Ива Владимирова? „Родословно дърво е, защото проследявам първопричината, поради която аз съм създала една своя картина, която е център на тази изложба. „Феникс” е експонирана тук. Картината съчетава в себе си и скулптурната и графичната пластика. Създадох две керамични пластики, които са изложени тук като принтове. Минах през целия този технологичен екшън, за който бях много притеснена, не знаех дали ще остане нещо от творбата ми. Имах късмета на начинаещия.”
Изложбата е разположена като едно представление с различни действия – констатира репортерът Юлия Петрова. Ива я допълва: „Аз мисля, че живописта е малко пренебрегната в нейния същински смисъл. Картините седят някак беззащитно и идеята, посланието се губи. В този смисъл се опитах да обърна внимание как се ражда една картина, аз открих завесата. Тук демонстрирам 10 етапа преди 11-я момент на картината, която се явява пред самите зрители. Пикасо казва: „Аз не търся, аз намирам!”. Наша група художници казваме: „Ние намираме, защото търсим.”
Последвайте ни и в
Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!