Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

На границата между „авторското” и комерсиалното

Кадър от филма „Аве” на режисьора Константин Божанов, спечелил Голямата награда на Българската филмова академия за най-добър филм на 2011 година.
Снимка: Архив

Поглед към новото българско кино след наградите на Българската филмова академия

Наградите на Българската филмова академия тази година показаха, че макар и с ограничени финансови възможности българското кино може да произвежда жанрово разнообразни и качествени филми, които с артсредства търсят по-широк допир до публиката. Влязоха творби на едно ново поколение от млади сценаристи и режисьори, които са на границата между „авторското” и комерсиалното кино, а това кореспондира и със световните тенденции. Длъжници сме, обаче на анимационното кино. Не много, но изключително стойностни анимационни филми се явиха този път за наградите на академията. Би трябвало да има повече кандидати за субсидии с анимационни проекти, да им се отделя повече, а телевизиите да продуцират и показват анимационни филми.
Проблемът у нас си остава в разпространението и възможността повече хора да могат да гледат българско кино, защото интересът към него вече е налице.
От какво губи и от какво спечели българското кино коментират кинокритиците Людмила Дякова, главен редактор на сп. „Кино”, и Боряна Матеева, която получи наградата на академията за оперативна филмова критика.

По публикацията работи: Светлана Тарашоева
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна