Въпреки застаряващия фонд и ниските заплати има хора, които са готови да измислят страхотни неща и да нощуват дори в училище, както и да идат до другия край на света за децата, но никой не им дава възможност да го направят и техните модели не се популяризират.
Образованието е консервативен сектор на обществото и винаги е било такова във всички европейски общества, обясни Мария Донкова от фондация "Пайдея" и допълни, че при нас много се говори за промени, а се правят малко.
Донкова поясни, че учителите са демотивирани и от факта, че когато се правят промени, никога не се прави оценка какъв е ефектът от въведеното:
През 2001 година въведохме чисто нови програми, чисто нови учебници и чисто нов закон за учебния план – до момента няма оценка какъв е бил ефектът от това нововъведение. През 2008 година приехме Национална програма за развитието на образованието, която изтече тази година, но няма и зачатък от оценка какво сме постигнали с нея.
Учителите са хора, които работят, за да се постигне резултат – ако не им казват как напредват и добре ли се справят, няма как да са мотивирани, подчерта Донкова.