Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Възможно е поевтиняване на някои от най-популярните марки бира

Обединението на двете най-големи световни компании в бранша може да промени бирения пазар

| обновено на 12.12.15 в 14:24
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Някои от най-популярните марки бира може да поевтинеят след обединението на двете най-големи световни компании в бранша, прогнозира в интервю за "Хоризонт" финансовият анализатор Филип Горхам, който изследва потребителското търсене.

Преди няколко седмици, компаниите "Анхойзер-Буш" и "САБМилер" (Anheuser-Busch InBev и SABMiller) обявиха сливането си. Така някои от най-известните и консумирани световни марки бира ще бъдат обединени под шапката на една компания. След приключването на сделката, което се очаква да стане след около година, обединената компания ще държи около 30% от пазара на бира в света.

Филип Горхам отбеляза:

Потенциално фактът, че много марки се държат от един и същи производител на бира, може да доведе до негово решение да увеличи цените. Все пак не мисля, че това ще се случи. Не бива да забравяме, че тази компания ще бъде следена зорко от антимонополните органи във всички страни. Вече виждаме това в Северна Америка. Вероятно подобно нещо ще се случи и в Европа. Не изключвам дори в Австралия да обърнат внимание на компанията. Ето защо голямо увеличение в цените не може да се очаква. Освен това на бирения пазар има голяма конкуренция с локалните марки, а това изисква и конкурентни цени. Дори трябва да очакваме намаляване на цените на бирата от тази голяма компания, защото колкото по-големи количества материали се поръчват, толкова по-ниска е цената им. Това означава, че техните разходи за производство на бира ще намалеят.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна