Някак не ви се „връзва” тази богиня с Орфей? Нали той е част от историята с Евридика?! Откъде тогава се появява Афродита, при това - в по-ново време? Тя е съвременната жена, с привидно добре познато всекидневие, описано от Исабел Алиенде в книгата „Афродита”. Нейната Богиня слага в купата на деня щипка ирония, щипка кухненски подправки, доза битовост, есенция любов. Пропорциите може да се променят, времето го налага. Както пише самата Исабел Алиенде: Да намериш оправдание за поредния сборник от рецепти и еротични съвети, не е лесно. Всяка година се появяват хиляди подобни и, откровено казано, не знам кой ги купува, защото още не съм срещала човек, който да готви или да се люби по учебник. Ние, хората, които печелим хляба си с труд и се молим скришом, като вас и мен, импровизираме доколкото можем с тенджерите и в леглото, използвайки всичко, което намерим под ръка, без много да му мислим и без особени превземки, благодарни на огромния късмет, че все още имаме зъби и кого да прегърнем. Защо тогава пиша тази книга?... Следващите страници са опит да се доближа до истината, макар че това невинаги е възможно.
Какво стои зад тази Афродита, поставена на сцена, а в ролята - актрисата Бойка Велкова? Доколко личен и доколко български привкус добавя към героинята на Алиенде, за да постигне едновременно верен на текста, но и свой ярък театрален прочит? Кои са нейните ориентири по пътя към Афродита, творческите и житейските жалони, които следва? За своите пътувания навън и вътре в себе си, за семейните посоки с Теодосий Спасов, чиято музика нерядко е определяна като Орфеева, е разказът на Бойка Велкова в предаването „А сега накъде?”. И както във всяко радиопътешествие, ще има още въпроси, на които ще търсим отговор. Например, какво е да си Traveller on Stage, (пътешественик на сцена)? Или как се наричали някогашните майстори на старинния занаят плъсти, по-древен и от тъкачеството? Знаете ли как изглежда един истински дрънд?