Немският автомобилен гигант "Фолксваген" е може би близо до споразумение с американските официални власти, отговарящи за околната среда, относно изземването на около 500 хиляди негови автомобили с дизелови двигатели, притежаващи нагласени изпитания на отделяните от тях вредни газови емисии, като компанията може да приключи съдебната сага, плащайки по-малки от очакваните компенсации, съобщава "Уолстрийт Джърнъл".
Мери Никълс, шеф на на California Air Resources Board (CARB – агенцията на властите в Калифорния, отговаряща за чистия въздух) заяви пред германския бизнес ежедневник Handelsblatt, че преговорите с "Фолксваген" относно ремонта на засегнатите от скандал дизелови автомобили вървят добре и посочи, че германският производител на автомобили е определено по-общителен, отколкото в минало.
Въз основа на нашите оценки, превозните средства могат да бъдат поправени по такъв начин, че отделяните от тях вредни емисии да бъдат намалени с 80% до 90%, заяви г-жа Никълс и добави: Това няма да представлява намаляване на вредните емисии на 100%, но ето защо има фонд, който да служи за компенсация във връзка с емисиите - както в миналото, така и в бъдеще.
През миналия месец "Фолксваген" се съгласи на споразумение за 15 млрд. долара със собствениците на засегнатите автомобили в САЩ, с официалните държавни служители и с органите, отговарящи за околна среда. Като част от плана, компанията предложи две опции на собствениците на автомобили - или да се фиксира проблема с вредните газови емисии, или те да могат да продадат обратно на дилърите на "Фолксваген" закупените от тях автомобили.
Според "Уолстрийт Джърнъл", коментарите на Мери Никълс показват, че по-голямата част от дизеловите автомобили на "Фолксваген" в САЩ могат да бъдат ремонтирани, което може да спести милиарди долари на немската фирма, ако собствениците на автомобили предпочетат тази опция, вместо да продадат обратно на компанията закупените от нея леки коли.
Информацията е факт само дни, след като немският автомобилен гигант отчете най-високата си в историята тримесечна печалба, въпреки ефектите от скандала с вредните емисии, който избухна миналия септември.