Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Никой не осъзнава, че исканията на превозвачите са свързани с безопасността на движението. Това каза в интервю за предаването "Нещо повече" по програма "Хоризонт" Георги Петърнейчев от Асоциацията на международните превозвачи:
Положението е най-тежко на българо-турската граница, на българо-румънската и почти на всички граници, които са на територията на България. Там шофьорите пребивават по три-четири дни, средно се чака между 48 и 50 часа, което е ненормално, защото няма никакви условия за шофьорите. Не може един шофьор да е само в една кабина, той няма къде да отиде, няма тоалетна, няма откъде да си купи вода, храна. Никой не осъзнава, че това е свързано с безопасността на движението, защото 50 часа не се спи, през 15 минути кара по пет метра, но никой това не го интересува и затова днес колегите взеха това решение, тъй като преди 20 дни имаше среща с всички държавни представителства, които са ангажирани по преминаването на границата. След един месец границите ще бъдат тотално затворени, докато не се реши един път за винаги този въпрос.
В България работят някъде между 13 000 и 14 000 международни шофьори, което не е никак малко, но с всеки изминат ден те намаляват и ние сме неконкурентно способни спрямо всички останали страни, допълни Петърнейчев:
Загубите са огромни. Всичко това се случва на базата на несъздадена организация. Няма никаква създадена организация на тези гранични пунктове.
Цялото интервю с Георги Петърнейчев можете да чуете в звуковия файл.