Когато документираш с фотоапарата си някаква трагедия, дали ще е убийство или нещо друго, трябва да се спазват минималните правила, за да не се експлоатира воайорски страданието, да направиш снимка, която може да бъде наградена с "Пулицър", но въпреки това да има усещането за експлоатация на момента. Това заяви в интервю за предаването "Хоризонт до обед" фотографът Димитър Лъжов:
Има такива примери в световната фотожурналистика и те се виждат, когато напр. има паднал човек, жертва, заснета от много фотографи едновременно, тъй като фотографите във военни зони работят в екип, в тандем, дори ако видите обратния кадър, заснет от другата страна, виждате как петима души снимат паднало тяло. Тогава се усеща експлоатиране на нещастието. Най-важното в документалната фотография е отсъствието на режисура на мига. Това е основното нещо, което ме привлича към документалната фотография, тъй като ние сме свидетели на твърде много режисура в нашия живот, има режисура дори и в новините.
Свидетели сме и на техническата манипулация на снимката след нейното заснемане, допълни още Лъжов:
Красива прекрасна снимка, но тя не е реална. По същия начин съществува опасност в новините да има манипулирани снимки и това вече се случва. Има такива случаи в световната история.
Цялото интервю с Димитър Лъжов можете да чуете от звуковия файл.