Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Една от водещите глобални технологични компании за разплащания започва кампания „Нашите пари“, част от която е образователна програма за финансова грамотност за ученици от 9-и до 11-и клас. Според представително проучване, поръчано от компанията, малко са младежите в тази възраст, които умеят да управляват личните си средства, познават терминологията, институциите, възможностите за финансиране на образованието им, умеят да ползват банкови карти и познават рисковете при боравене с пари. Затова програмата има амбицията да научи младите хора да разпределят разумно личните си средства, да степенуват потребностите си, да спестяват и да планират разходите си. Тя се осъществява в партньорство с Висшето училище по застраховане и финанси и е подкрепена от българските банки. Издадени са учебник и учебна тетрадка, предстои и изработването на видеоуроци и упражнения от известна образователна платформа, ще се използват и социалните мрежи. За начало програмата ще бъде предложена на ученици от 10 училища в 10 български града. Тя е предназначена за неспециализирани учебни заведения, не е включена в редовната програма и засега разчита на личния интерес на учители и ученици към темата. Заниманията ще се провеждат в часовете на класа или в неучебно време. Амбицията е до края на учебната година и по време на организирана лятна академия около 400 български младежи да се присъединят към тези повече от 40 милиона души по света – ученици, родители, възпитатели, които от 1995 г. досега са преминали обучение по глобалната програма на платежната компания. За уменията за ориентиране в света на парите, които е необходимо да притежават младите днес, разказва авторката на учебните помагала за финансова грамотност Красимира Толина.