Пред "Хоризонт" Мира Сталева, изпълнителен директор на "София филм фест" мотивира част от исканията:
Защото се опитваме да намерим някаква формула, която да даде стабилност на филмовата индустрия. Защото освен че се брои за култура, филмовата индустрия се брои и за продукт - за нещо, което пътува, носи възвращаемост и представя доста успешно България пред доста широк кръг зрители.
Акцентът на това писмо не е за повече пари, а за тяхното по-отговорно разпределение, припомни Мира Сталева. Кинодейците предлагат финансирането да бъде процент от бюджета на министерството на културата, а не да зависи от формула, която определя бюджета на Националния филмов център, стъпвайки върху изхарченото за миналата година в зависимост от средния бюджет на филм:
Това не е сериозно, защото всяка година може да има различен брой филми, могат да бъдат с различни бюджети. Има филми за два милиона, за пет милиона, но има и филми за по 200 хиляди. Една история изисква различен бюджет в зависимост от това как е разказана. Тя може да бъде разказана нискобюджетно - това зависи от артистичната гледна точка на режисьорите, от сметките на продуцента и възможността му да набира и допълнително финансиране.
В България допълнителното финансиране е изключително затруднено и просто няма други фондове, за разлика от други европейски страни, отбеляза Мира Сталева:
В повечето европейски страни и телевизиите са много активни фондове, има регионални фондове. Има още поне две-три други врати, на които може да се почука. В момента в България Националният филмов център е основната врата.
През последните десет години има смели и разпознаваеми български гласове на млади режисьори, които се прожектират на всеки голям фестивал, а публиката на българските филми е по-многочислена извън пределите на страната, посочи още Сталева.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.