Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов смята, че можем да се доверим на намаленията, но не безрезервно. По думите му през последните години търговците се стремят да бъдат коректни при обявяването на реалните проценти намаления.
„Най-добре е хората да не се предоверяват на големите проценти, с които сигурно ще бъдат заливани отвсякъде, а преди да си купят набелязаните стоки, да направят съпоставка за това как се предлагат и от други търговци тези стоки. Защото в крайна сметка най-важна е цената. Всеки от нас плаща цената на стоката, а понякога процентът е нещо, което би могло и да ни заблуди“, коментира Маргаритов.
Задължително условие е потребителят да може да се ориентира и да прецени каква е била цената на стоката отпреди кампанията и дали това е цената, на която се продава намалена стока по време на кампанията, подчерта Маргаритов.
Експертът посъветва хората да си търсят правата за връщане на стока, защото това, че са я закупили с много голямо намаление, не означава, че не подлежи на връщане в указаните законови срокове и разписани условия.
Много от потребителите не се поддават на супернамаленията и не планират да участват в масовото пазаруване. Това са абсолютно същите цени като преди, просто табелата на магазина е различна - това е трик на магазините, твърдят неизкушените от масовите намаления.