„В момента от 160 терминала за самообслужване и от пунктовете за продажба, включително и на каса, които вече са повече от 4500, всеки водач може да закупи електронна винетка и тя се валидира за не повече от 30 секунди. В 12 ч. започна пускането на пунктовете за продажба в „Български пощи“. На каса нашите потребители могат да закупят електронни винетки във всички пунктове в Областните пътни управления. Разкриваме и пунктове за продажба в брой на вход на по-големите ГКПП. На „Капитан Андреево“ имаме 6 машини, които да обслужват входния трафик. Подобно количество машини се инсталира на всички по-големи пунктове“.
От изградените 160 терминала, 30 са на гранични пунктове. Тази седмица се очаква да заработят още 50 терминала, допълни Асенов. Случаите, в които клиенти са заплатили няколко пъти за една винетка се анализират един по един, заяви той за предаването „12+3“ по „Хоризонт“. За да им бъдат възстановени надплатените средства, хората трябва да подадат молба до директора на националното тол управление, в което описват случая и посочват банковата сметка, в която да им бъдат възстановени средствата, каза още той.
Системата е конструирана така, че да поеме големите натоварвания, които се очакват в края на месеца. Осигурена е и връзката с полицията, така че тя да може да шофьорите имат винетка:
„В момента тази връзка е изградена и ние осигуряваме функционалност. В момента екипите на национална тол полиция и МВР разглеждат оперативните си процедури на работа. В най–скоро време нашите потребители трябва да очакват ефективно правоприлагане на пътя“.
Асенов е на мнение, че българският екип е свършил добре работата си по внедряването на системата. Анализ на проблемите, които са се появили, трябва да бъде готов в близките 10 дни.