Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Ученичка на Ленард Бърнстейн дирижира тази вечер във Варна

Маестра Николета Конти е една от малкото жени, които се издигат до най-високото ниво в света на диригентите, доминиран от мъже. Ученичка на Ленард Бърнстей и Сейджи Озава, тя е дирижирала оркестрите на Ковънт Гардън и Арена ди Верона Оркестър „Артуро Тосканини”, Филхармонията на Щутгарт, Симфоничния оркестър на Израел, Кралския филхармоничен оркестър на Холандия, Хайдн Оркестър в Болцано, Верди Оркестър в Милано, Оркестъра на Театро Лирико в Каляри, Фестивалния оркестър „Густав Малер“ във Валенсия и още много други. Отличена с наградите "Città ди Стреза", „Николай Малко“, „Минерва”, удостоена от президента на Италия с почетното звание „Кавалер на Република Италия”, Маестра Николета Конти избира Оркестъра на Варненската опера за своя дебют като симфоничен диригент през 2021 г.

Симфоничен концерт – 2 декември 2021, 19.00, Държавна опера Варна

Голямото симфонично събитие на месец декември, в рамките на XXII Коледен музикален фестивал на Варненската опера, е концертът на 2 декември, под диригентството на познатата от световната оперна сцена, Маестра Николета Конти, и виртуозния цигулар Роман Федчук, който за трети път пристига във Варна със своята уникална „Гуарнери“ от XVII век. И двамата са добре познати на варненската публика, но в отделни изяви, докато сега те за пръв път ще ги аплодираме заедно на сцената. Маестра Конти, която неведнъж сме посрещали като диригент на оперни премиери и спектакли в Летния театър и на Основна сцена, сега е избрала именно Оркестъра на Държавна опера Варна за своя дебют като симфоничен диригент.

С присъщия си изискан вкус тя е подбрала за концертната програма творби, които поставени една до друга, се открояват с ярките си характеристики. Ведрата Увертюра към операта „Сватбата на Фигаро“ от В. А. Моцарт надгражда пантеистичната Симфония №4 в ла мажор, оп. 90, в която Ф. Менделсон дава израз на възхитата си от изкуството, природата и бита на Италия, затова и я нарича „Италианска“. Обратът в звученето и драматургичната кулминация идва накрая с изключително сложния и експресивен Концерт за цигулка и оркестър в ре мажор оп. 77 от Й. Брамс.

„Ако сравним Моцарт и Брамс, Моцарт създава музика в реално време, докато Брамс работи продължително над своите концерти, за да постигне непозната дотогава наситеност и дълбочина на въздействието. Неговата музика е много немска, но в същото време в нея звучат мелодии, които променят и усложняват хармонията. Брамс обвързва класическата форма с нов тип експресия, насища ранния романтизъм със сложна хармония и издига музикалния език в нова необратима позиция. В този концерт доминира, разбира се, цигулката, но и оркестърът трябва да се справя с не по-малко трудни задачи при изработването на всеки детайл в партиите на отделните инструменти, които също имат солови изпълнения. Харесвам Брамс и съм радостна, че с Брамс и изключителния цигулар Роман Федчук дебютирам във Варна като симфоничен диригент“, усмихва се Маестра Николета Конти.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Горещи теми

Войната в Украйна