На 3 октомври от 19:30 часа в Националния студентски дом се разиграва премиерата на уникален театрален пърформанс със заглавие "Cookies по Бекет". Този необичаен спектакъл обединява елементи от великата пиеса на Самюел Бекет "Краят на играта" с актьорски движенчески импресии, вдъхновени от тялото и неговото състояние в епохата на безкрайното общуване чрез технологиите.
Режисьорът Стефан Зарев споделя своите мисли в интервю за предаването "Нашият ден". Той разказва за важността на пърформанса и как Бекетовата драматургия влиза в диалог със съвременния свят:
"Целият пърформанс стъпва върху "Краят на играта" пиесата, която самият Бекет смята за връх. Безвремевият свят на Бекет много строго кореспондира с настоящето ни, което, ако се вгледаме една идея по-крайно в него, ще видим, че ние сме също толкова лутащи се и със спомен за миналото, но без ясна представа за бъдещето, може би и без надежда за него, а по-скоро живеещи наизуст“.
Използването на технологии е неизменна част от живота на съвременния човек, но както подчертава Зарев:
"Съвременният човек е много по-търсещ, но не е много по-знаещ, когато говорим за технология, защото светът е в ръцете му. Въпросът е, че става строго зависим и когато навън е облачно и просто вдигнеш поглед, ще видиш, че ще завали".
Този театрален проект се фокусира върху иронията на човешката зависимост от технологиите и изкривяването на собствената реалност, докато търсим връзка с размитите в сърфиране и социални мрежи. "Тъжно е, защото в момента няма познания, въпреки че има много знания на разположение, но не и познание," коментира режисьорът.
Театралният пърформанс "Cookies по Бекет" предоставя уникална възможност за размисъл за съвременния човек и неговата зависимост от технологиите, като същевременно ни предоставя едно невероятно изкуство, което съчетава класическата драматургия със съвременни реалности.
Чуйте разговора в звуковия файл.