Учени от Института по философия и социология на БАН и университетски преподаватели започват нов проект по програма "Образование с наука" на Министерството на образованието и науката, наречен "Лаборатория за иновативно обучение". С него те ще се опитат да бъдат полезни на учителите в средните училища.
В рубриката "Всичко за образованието" гл. ас. Веселина Качакова и гл. ас. Радостина Минина от Института по философия и социология представят някои от основните идеи, около които ще бъдат организирани менторски програми, летни школи и други форми на взаимодействие с училищата.
Един от принципите, които те са избрали да предложат на учителите, е базиран на така наречения "процесуален подход", чийто родоначалник през ХХ век е видният философ и теоретик на образованието Алфред Норт Уайтхед. Методологията е доразвита и продължава да се развива и днес. Двете изследователки са част от авторския екип на монографията "Процесуален подход в образованието", която излезе неотдавна.
Чуйте разговора в звуковия файл.
Снимки – Pixabay и Академично издателство "Проф. Марин Дринов"