Навярно повечето от нас, особено принадлежащите към поколенията над 30 години, ще разпознаят у себе си признаците на напрежение, тревожност и дискомфорт пред непрекъснато обновяващите се технологии, средства за комуникация и технологични изобретения. Е, оказва се, че това състояние си има име, а вече се търсят и популяризират стратегии и методи за справяне с него.
Проблемът е особено остър сред учителското съсловие, затова младият преподавател от столичното 90 СУ "Ген. Хосе де Сан Мартин"
Михаил Пасков с готовност се включва в международен проект за изследване на техностреса в училище и изработване на стратегии за преодоляването му.
Сред факторите, повишаващи риска от негативното въздействие на този вид стрес при учителите, е работата с поколения, които са израснали с технологиите и много по-леко и бързо се адаптират към новостите. Много успешен подход в случая е учителят да се обърне за съдействие към учениците, при което, освен пряката помощ, която може да получи, ще създаде чувство за отговорност и желание за принос у младите, убеден е Михаил Пасков.
Чуйте разговора в звуковия файл.