Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Депутатите приеха някои промени в Закона за движение по пътищата, но не и всички след 9 часа дебати.
Заседанието се провали заради липсата на кворум.
Промените трябваше да позволят на камерите на националната тол-система да отчитат средна скорост на движение и да включат общинските камери в битката с пътния травматизъм.
Депутатите приеха максимално разрешената скорост за леки автомобили на автомагистралите да остане 140 километра в час, а за камиони - 90. В населено място тя ще е 50 километра в час за почти всички видове превозни средства, като в гъстонаселени райони се обособяват зони, в които скоростта ще бъде ограничена до 30 километра в час.
Отхвърлено беше предложението за забрана на електрическите тротинетки. Както казахме, обаче бе гласувано тротинетките да имат регистрация и застраховка "Гражданска отговорност", да не се карат нощем, водачите да са с каски и навършили 16 години. Коментарът за приетите промени на Европейският център за транспортни политики на експерта Ангел Попов е че това са наложителни промени, но те трябва да се приемат докрай. Той каза, че "тези промени бяха гласувани от парламента и след това част от депутатите, излязоха от залата и отидоха на някъде, на някакви протести, на нещо друго. Ние сме изключително неприятно впечатлени от тези действия, защото работата на депутатите е вътре в пленарна зала. Те трябва да коват законите, защото когато един закон лош или добър, се бави и времето, в което трябва да регулират нещата, се забавя".
По думите му досега никой не знаел кой и колко подготвен водач е карал тротинетка. До тук са загинали 12 души на такива превозни средства, напомнят от Центъра. Причините са най-често "несъобразената скорост и липсата на предпазни средства и на трето място, незнанието на правилата. Това са причините основно за настъпването на такива произшествия. Голямото самочувствие на младите хора. Много пъти в различни предавания, в медии, ние сме показвали едно малко камъче. Това малко камъче може да обърне тротинетката поради техническите спецификации на това превозно средство. Малкият диаметър на гумите, високият лост на управление на това средство, то е много чувствително.....не е толкова елементарно и лесно да се управлява това превозно средство. Качват се хора, които никога не са се качвали особено на тези превозни средства, които се отдават под наем по улиците. Знаем ли дали този водач не е употребил алкохол или някакви наркотични вещества. Никой не ги спира".
Според Попов в София има една групичка младежи с тротинетки, които тероризират другите шофьори като се шмугват между колите, карат опасно и предизвикателно.