Плюшената играчка Лабубу, която в последните месеци превзе социалните мрежи и детските желания, се оказва не просто моден артикул, а и културно явление. Д-р Велислава Петрова споделя, че в нейното семейство Лабубу се е появила "шоково" – осемгодишната ѝ дъщеря е напълно завладяна от тази мания.
По думите ѝ, Лабубу е пример за продукт, който обединява глобални и локални културни значения.
Макар да не се произвежда в Китай, играчката е създадена там и се превръща в инструмент на т.нар. "мека власт" – нов начин да се възприема образът на страната. Това придобива особено значение на фона на икономическото напрежение между САЩ и Китай.
Феноменът се подсилва и от изкуствения дефицит – Лабубу се предлага в серии, а хората по природа имат склонност да събират колекции. Според нея в общество, в което консумацията играе ключова роля за изграждане на идентичност, подобни тенденции намират благодатна почва.
Не на последно място, популярността на Лабубу се дължи и на самата ѝ визия – своеобразна смесица от симпатично, грозно и леко плашещо, която я прави различна и запомняща се."
Слушайте!