Интервю на Юлияна Корнажева с Венцислав Георгиев и Петко Иванов
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
"За изненадващия дигитален тест по математика за всички шестокласници в страната бяхме информирани още в началото на септември месец и започнахме подготовката за това дигитално външно оценяване, което не е толкова страшно, във връзка с обучението на учениците в шести клас". Това каза пред БНР Венцислав Георгиев, директор на Природоматематическата гимназия в Ловеч и председател на Ловешката секция на Съюза на математиците в България:
"Както знаете, в тримесечен срок в началото на учебната година винаги се прави едно текущо изпитване за установяване на входното равнище на учениците по учебните предмети, които се изучават през предходната учебна година. Никак не е лошо да се направи едно такова изпитване по математика, защото математиката е изключително важна в момента. Ние много държим да повишим математическата грамотност на учениците, така че с едно подобно изследване можем още сега да диагностицираме, ако те все още имат различни дефицити, за да можем впоследствие да реагираме, тъй като тези ученици, които сега са в шести клас, те догодина ще се явят на Национално външно оценяване. Хубаво е да направим такова диагностициране и аз като учител по математика подкрепям това да бъде направено на национално ниво, защото различните ученици в различните училища и региони могат да бъдат поставени при равни условия и наистина можем да видим къде трябва да се наблегне и къде са дефицитите".
"В момента започнаха промени в Закона за предуилищното и училищното образование, които са предложени сега да бъдат на първо четене, а после в Народното събрание", добави в интервю за предаването "Хоризонт до обед" председателят на Ловешката секция на Съюза на математиците в България:
"Не мисля, че учениците са уплашени от този изпит. Те са достатъчно дигитално грамотни, така че аз дори си мисля, че това би било по-добре за тях - да бъдат представени в такава среда".
"Дали изненадващият дигитален тест по математика за всички шестокласници в страната е добра практика, зависи изцяло от това какво ще последва след този тип тестове", коментира Петко Иванов, създател на платформата prepodavame.bg, организатор на конкурса “Добрите практики на фокус”:
"По принцип винаги изследванията показват, че едно от най-стресовите неща за учениците, е когато става въпрос за правене на изпити и писане на оценки. Дори в случая да не се пишат оценки, вероятно има някакъв вид причинен стрес на всичките 57 000 ученици, които са в шести клас и ще правят теста, но това не е нещо, което е нечувано като практика. В доста държави на Запад, а и на Изток, в Азия е практика да се правят подобен тип замервания, за да се види чисто диагностично къде системата има пропуски. За мен най-големият въпрос е дали МОН след това ще направи качествен анализ и дали от този анализ ще следват някакъв вид реални промени или просто всичко ще остане на думи и на хартия".