"Имахме представители от обществени медии от Европа от Азия, от Северна Америка и дори от Африка. Нещата, които ми направиха впечатление, е, въпреки че идваме от различни краища на Земята, въпреки че работим в различни страни, работим в различен мащаб, някои от нас са много малки организации, други са много големи, в основата си предизвикателствата, с които се сблъскваме, са еднакви или много сходни. Повечето колеги откроиха освен, разбира се, вечния проблем с финансирането на обществените медии, взаимоотношенията ни с големите онлайн платформи като едно от най-съществените предизвикателства, които имаме в момента".
"Това е и проблемно, и възможно, защото ако успеем да се възползваме по най-добрия начин от възможностите на тези платформи, нашите програми могат да станат още по-силни и още по-достъпни, но в същото време в момента преминаваме през един нелек период, в който трябва да свикнем от това да бъдем платформа, защото в началото радиото и телевизията са били платформи и дори платформата, основният начин, по който много хора са достъпвали информация, до по-скоро създатели на съдържание за чужди платформи, тъй като и най-големите обществени медии като РАИ, АИ, ББС са много малки като финансови възможности и като глобална сила в сравнение с онлайн платформите", добави още в интервю за предаването "12+3" на програма "Хоризонт" генералният директор на БНР.
"Най-силната страна на обществените медии е преди всичко, че поставяме аудиторията в центъра на това, което правим, тъй като общественото финансиране освобождава до голяма степен от необходимостта да преследваме пазарен дял", подчерта Митев:
"При взимането на програмни решения ние можем да си позволим лукса да се ръководим основно от това, което аудиторията иска от нас, както и и от това, което ние вярваме, че би било най-полезно за нашата аудитория".
Цялото интервю с Милен Митев можете да чуете от звуковия файл.