Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Точно толкова бяха достатъчни на Европа, за да излъчи нов тип послания за себе си. С колегите Спас Кьосев от БНТ, Капка Тодорова, кореспондент на „24 часа“ в Германия, и Климент Тренков от БТА търсим причините за няколко събития случили се в Европа и у нас само за първите девет дни от новата година. Защо полският парламент прие закон, който постановява директорите на Обществените медии да бъдат назначавани от правителството? В интервю за „Bild“ полският външен министър казва, че: „Законът иска просто да излекува Полша след 25 години либерална индоктринация.“ Как и от какво всъщност ще се лекува Полша с този закон за Обществените медии? Как ще промени това Полша и взаимоотношенията ѝ с ЕС? Само обществените медии ли ще засегне това посегателство? В същото време, в Германия празнувайки настъпването на новата година, десетки жени станаха жертва на насилие пред катедралата в Кьолн и дебатите за мигрантите и бежанците навлязоха в нова реторика. Как реагираха медиите, институциите, хората? Има ли опасност обществения консенсус на Германия да се разруши? Кои са насилниците и как ще се промени политиката на Германия към бежанците? И докато полските и германските улици са изпълнени с недоволство, съмнения, страх, в България в рамките на няколко дни се оформиха два почти скандала, свързани с „почти“ кражбата на интелектуална собственост. Един български буквар стана жертва на плагиатство, а една красива песен бе илюстрирана с фотографии, претендиращи за уникалност в естетиката на автора им, но които внезапно напомниха силно нечие чуждо творчество. До кога у нас ще бъде възможно авторският труд да става жертва на плагиатство и кражба? Какъв е начинът за защита на интелектуалната собственост и в кои пространства е възможна тя – защитата?