През 2016 година се очакват над 1 300 сигнала на потребители в Европейския потребителски център. През миналата година жалбите са били около 1 000, а през 2008 година - само 80. Това не винаги означава, че търговците не спазват правилата, а че потребителите търсят правата си, коментира в "Радиоприемница" Игнат Арсенов - директор на центъра.
Най-честите съвети, които дават на потребители от ЕПЦ в София са свързани с пътуване, тъй като се ползват услугите на чужди търговци. Типични примери са закъснели полети или изгубен багаж. Друг проблем, с които потребители се обръщат към ЕПЦ е прекратяване на онлайн договори при пазаруване. Средата на пазаруване в интернет се подобрява, тъй като има практика към потребителска култура, анализира Игнат Арсенов - директор на Европейския потребителски център в София.
Мониторингът на онлайн търговията, който прави Комисията за защита на потребителите отчита, че се използват заблуждаващи стратегии. Дни преди намаленията, търговците вдигат изкуствено цената на дадена стока. Надеждността на търговеца в интернет е възможността за контакт, съпътстващите разходи, правила за връщане на стоката - тези съвети даде в "Радиоприемница" Димитър Маргаритов - председател на КЗП.
В навечерието на декемврийските празници, КЗП проверява временните търговски обекти. В момента върви превантивна кампания за готовността на хотелите, заведенията и ски зоните за зимния сезон. Следи се за коректна информация в менютата, категоризация на хотелите и унифицирана информация за степента на сложност на ски пистите.
През последните години в КЗП са постъпили над 20 хиляди жалби и сигнала от потребители, което означава, че не се подминават случаите на нелоялни търговски практики. Най-много /35%/ са сигналите в областта на телекомуникациите, рекламации на битова техника /25 %/, срещу електро и ВиК оператори и топлофикационните дружества /15 на сто/.
Коментатори във "Форум" тази седмица са икономистът и доктор по политология д-р Галя Манчева и оперативният директор на JA Bulgaria Ирина Илиева. Заедно с водещата Елена Пъневска, част от темите, които дискутираха днес, бяха: - Софийският градски съд потвърди постоянния арест и на четиримата задържани при протеста на партия "Възраждане" на 22..
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
За втора поредна година Компас събира млади хора и водещи компании в интерактивна бизнес игра. Компас 2025: практическо бизнес предизвикателство се организира от Тук-Там и ще се проведе на 13 март в Planet Schwarz Tech Theatre. Инициативата предоставя възможност на участниците да развият ключови умения и да изградят ценни контакти както с..
През 2024 г. заетостта в столичните хотели достигна нивата отпреди пандемията, каза пред Радио София Мартина Божанска - генерален мениджър на един от големите хотели в столицата. "За София повишението през 2024 г., спрямо 2023 г., е около 8%-10%, за хотели от категория 4 и 5 звезди. В страната средно се движи около 50% заетостта. За София е..
78% от водачите на МПС използват мобилни устройства по време на шофиране , а 14% от тях си признават, че са участвали в ПТП по време на използване на мобилен телефон. Това показва проучване на Института за пътна безопасност (ИПБ), проведено от 4 до 20 януари т.г. с 808 водачи на МПС в София, Варна, Бургас и Пловдив . Експертите от ИПБ..
Липсата на персонал е най-голямото предизвикателство, пред което са изправени българските хотелиери. Това каза пред Радио София Георги Дучев - изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели. Проблемът се задълбочава през последните години, като пред него са изправени хотелите в световен мащаб, добави той...
"Без всякакво съмнение може да се каже, че "Цветята на нациите" представлява един автентичен шедьовър." Това казва Бернар Ардура - почетен председател на Папския комитет за исторически науки за една книга, написана (макар и на италиански) от българин. А той работи основно в Италия, от 18-годишен иска и по-късно се занимава с дипломация..