Независимо от формата, в която протичат учебните занятия – по стандартния начин в сградата на училището или онлайн, в часовете на преподавателя по немски и английски език Евгений Димитров няма отсъстващи и всички бързат да не изпуснат урока. Защото това не са просто уроци, а начин на общуване с широк поглед към света, ценностите и развитието на младите хора като личности.
В момента Евгений Димитров е учител по немски език в 19-о СУ „Елин Пелин“ и учител по английски в пространство за учене „Пътеки“. Завършил е немската гимназия в София и „Политически науки“ в Берлинския свободен университет, а след това избира да се върне обратно в България.
Кариерата му на учител започва в гимназията в Пирдоп по програмата „Заедно в час“, където две години преподава немски и английски, а след това избира да остане в професията.
„За мен е важно всеки ученик да се чувства сигурно и комфортно в час, да има приятелска среда, никой да не се притеснява, ако сбърка, да споделяме, да решаваме проблеми. В същото време – да има ред, а освен предметното знание, да се учим да бъдем по-добри хора. Да придобиваме и допълнителни умения, които са утвърдени от добрите практики по света“, сподели пред Радио София учителят.
Той наблегна колко са важни и връзките между преподавател и ученици, както и с родителите – в извънкласно време.
Чуйте разговора с Евгений Димитров за личната му философия за живота и образованието като част от него и иновативният му и вдъхновяващ подход на работа в часовете по немски език.
Учителите от 117 училище „Св. Св. Кирил и Методий“ Илона Стоянова и Даян Русинов представят проекта за опазване на културното наследство, по който работят. Целта на проекта е учениците да задълбочат своите знания, свързани с българската история и традиции, а крайният продукт ще бъде документален филм "Наследство в камък и слово", който ще бъде..
Мария Бояджиева за предаването на Радио София "Ние децата": "Ангелина Грозева и Андриан Асенов - преди 4 години се събрахме заедно, имахме сходни идеи какво трябва да е едно детско предаване. Имаме същия ентусиазъм. Сюжетите ни са различни - последният бе за националния химн. Децата вдъхновяват с начина, по който гледат на света. С много учудване,..
Ани Тодорова преподава в българските училища в Брюксел и в Антверпен. От първи до десети клас пее в Детския радиохор, където се заражда любовта ѝ към класическото пеене. През 2010 година заминава за Брюксел с бъдещия си съпруг, българин, израснал във Франция и Белгия. Пее в хора към Европейската комисия. През 2012 година е заместник учител в българската..
Момчетата и момичетата от 4 клас на 6-то основно училище "Граф Игнатиев" са на прага на тийнейджърството, но все още с радост празнуват 1 юни. Те споделиха с нас защо искат да пораснат и какви са предимствата и недостатъците на това да си възрастен. Добавиха и още нещо, тъй като често с порастването идват повече тревоги и притеснения, които ни карат да..
Историята на Националната библиотека започва с цитат от сп.Сердика от 1941, но историята е по-ранна. Първите книги са от фонда на Денкоглу и Марин Дринов. С приемането на закона за печата, издателите се задължават да изпровождат по 2 екземпляра даром. Първата публична библиотека е била до градската градина, има читалня и книгохранилище и е открита на..
Евгения Кръстева-Благоева представя книгата си "Реките на времето": "Писах я две години, заедно с хабилитационния си труд. Един приятел я нарече "спасителна книга в тези мракобесни времена". Това са две семейни истории, вплетени в едно. Родовете на майка ми и баща ми, общували с много интересни хора. Сага за градската култура. Имаме сериозна изворова..
Николай Райнов е енциклопедична личност със забележително влияние в интелектуалните среди в началото на ХХ век. Той има разностранни таланти и задълбочени интереси в области като история на изобразителното изкуство, философия, окултизъм, поезия, публицистика. Но колкото е широка мисълта му, толкова оскъдно е умението му да показва чувствата си...