„Хотел между тоя и оня свят“ - е една от най-поставяните пиеси на Ерик –Еманюел Шмит. Тя е най-новото заглавие от афиша на театър „Българска армия“. Премиерните представления са на 5-ти, 11-ти и 19-ти ноември от 19 часа.
Изправени пред асансьора, нагоре-надолу,героите в тази пиеса ще трябва да разкрият докрай своята същност.
Кой ще бъде пощаден? Какво ще отреди съдбата? Има ли справедливост, или краят е фатална случайност? Кой ще получи право на живот, след безкомпромисното разголване на истината?
Така с въпроси, изискващи отговор от всеки в залата, Ерик-Еманюел Шмит поставя зрителя в ситуация на участник в интерактивна игра. Натрупва пред него „ЗА” и „ПРОТИВ” за всеки от героите, играе си с техните очаквания, като котка с мишка и не пропуска да се посмее над несъвършенствата им, както и да се възхити на бляскавите им прозрения.
Брилянтния стил на автора се допълва и от необяснимата логика на живота, която не спира да поднася изненади.
В „Хотел между тоя и оня свят“ сюжетът държи изострено вниманието на зрителя като в криминален филм, в който любопитството към обратите в действието се награждава едва на финала.
Пренася ни в пространството и времето, тук и там – в един странен хотел, където персонажите правят равносметка на изминатия път. Едни признават своите заблуди, други пропускат този шанс, а за някои от тях идва просветление, осъзнаване на истински стойностното – живот без егоизъм, живот изпълнен с трептяща и чиста любов.
Независимо от сериозността на темата, Шмит надарява героите си с елегантно чувство за хумор, изразено в комичните ситуации, в които ги поставя, иронията, с която ги осветява, а не рядко и в сарказма, с който ги осъжда.
Режисьор на спектакъла е Иван Урумов, музиката е на Добрин Векилов – Дони.
Сред актьорите които участват в спектакъла са имена като Георги Къркеланов, Дарин Ангелов, Анастасия Ингилизова, Антоанета Добрева – Нети.
Чуйте още от интервюто на Катя Василева с режисьора Иван Урумов.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..