"Бих искала да цитирам един от музикантите, който участва последния път и даде много готин пример. Ако трябва да различим обикновения концерт от концерта на тъмно можем да направим следния паралел: обикновено кино и 5D кино", споделя Катерина Дукова, която е вокал и организатор на концерта на тъмно. Тя допълва, че публиката става и участник в събитието, защото то е преживяване, което стимулира освен слуха и останалите сетива.
Основната особеност на тези концерти е, че блокират главното сетиво - зрението, което изисква огромен ресурс за обработка на информацията, която получаваме чрез очите. По този начин за останалите сетива се изострят.
"Този път темата е dessert nights (пустинни нощи). Искаме да създадем едно усещане за пустиня, за безграничност, за вятър и все пак музикално да се съобразим с народите, които са около пустините. Какви са техните инструменти, какъв е техният фолклор, т. е. - типична музика за пустинните народи. Като естествено има пустини по цял свят", разказва Александър Георгиев - музикален продуцент на концертите на тъмно.
За всяко събитие организаторите канят различен гост-музикант, който запазват в тайна до началото на концерта. Предишни теми на концертите на тъмно са били космос, гора, океански сънища.
В четвъртия концерт – оазис за всички сетива, организаторите отново ще дадат възможност на публиката да се отпусне в прегръдките на нежната и красива музика, родена на живо в пространството на metta.
"В тъмното ще притихнем, за да чуем шума на вятъра и ще си позволим да помечтаем за всички вълшебства, които могат да бъдат сътворени не от духа на вълшебната лампа, а от нас самите", обещават екипа на събитието.
Повече за четвъртия от поредицата потапящи концерти чуйте в звуковия файл.
Светлана Иванова за Салона на Музите 2024: "Всичко започна в един интимен салон по време на пандемията, пренесохме се във Военния клуб. Натрупаха се тази година 10 концерта, много музика се изля, едно съзвездие от изключителни виртуози. Изключително съм благодарна на тези приятели, които ми се довериха, с които се случи вълшебството. Много леко се..
Софийска филхармония е не само културна институция, а фактор за превръщането на София в истинска европейска столица. Летописец ѝ е Андрей Андреев, бил е директор на Пловдивската филхармония, Оперно-филхармоничното дружество и Средното музикално училище в Пловдив, преподавател в Музикалната академия в в София, Академията за музикално и танцово изкуство,..
Спомени за празнична София от края на 19 и началото на 20 век - за вечерята върху слама, която се е разстилала върху пода на стаята. Какви са били обичаите и храните около трапезата и какво е туртето - в звуковия файл:
В предишното издание на Адресите на любовта , Милена Димитрова - автор на книгата “Десет велики българолюбци”, разкри как под натиска на Великите сили, годежът между внучката на кралица Виктория и княз Александър фон Батенберг, първият български владетел след турското робство, бива разтрогнат. Двамата млади благородници са влюбени, но руският..
Арон Рот и Бояна Джикова отварят галерия за съвременно изкуство „ Пунта “ на Женския пазар: "Ако следваме логиката, че изкуството е рефлексия на процесите, Женският пазар е място, което има нужда от изкуство. Сега имаме повече случайни посетители, чиито погледи са приковани от витрината, това е предизвикателство. Важно е дейността да не ни е..
Пекарна „Рецептите на баба“ - Даниела и синовете ѝ Томислав и Денислав се занимават с приготвяне на хляб и закуски от години. Те са една от обичаните пекарни в Лозенец и защото приготвят погачи и питки по поръчка за различни поводи. По празниците тяхното работно време е почти без никаква почивка, но удовлетворението и мисълта, че са допринесли с..
Късометражният анимационен филм „ Митология на моя аквариум “ на Светлана Генчева е една история за светлината, тъмнината, приемането и личната трансформация: "Добавената виртуална реалност работи в синхрон с маслената живопис, която представям. Гледана през таблет или телефон оживява. „Митология на моя аквариум“ е една философска приказка. Получи се..