За постановката "Мъртвешки танц“, с отзвук от неотдавна състоялата се премиера разговаряхме в предаването "Добър вечер, София"с актьорите Християна Стоименова и Михаил Иванов, както и с режисьора Ивелина Колева.
Режисьорът Ивелина Колева, за която това е дипломен спектакъл сподели, че за нея особено вълнуваща е била първата среща с публиката преди премиерата:
"Тя беше като генерална репетиция с публика, повечето студенти от Нов български университет и приятели. Тогава аз им казах – всичко е във вашите ръце."
Актрисата Християна Стоименова разкри своите емоции за премиерата следващия ден:
"За мен беше голямо предизвикателство срещата с театрална публика и с хора, които бяха не само наши преподаватели, но и такива от артистичната сфера. От друга страна, напрежението беше доста голямо в точния час и ден на премиерата, който чакахме 6 месеца. Беше много приятно, но си беше и изпитание" посочи тя и допълни, че усилията на екипа са довели до добър резултат, ако се съди по реакциите на публиката.
"Обратната връзка беше разнопосочна, което значи, че сме успели да провокираме емоциите им в различни градуси, така че, смятам, че си свършихме работата", каза още Стоименова.
Актьорът Михаил Иванов също сподели вълнението от състоялото се в две последователни дати представление:
"Беше много забавно, защото самият персонаж е твърде далеч от това, което съм аз", а за мен това винаги е приятно."
"Това беше моят избор за дипломен спектакъл, тъй като вече приключих и с 3-ти дипломантски семестър в НБУ. Имах шанс да се дипломирам и с други два заглавия, на които моето име е обозначено като режисьор, но предпочетох да направя точно този спектакъл, основно съм актриса, от София съм, но съм живяла и в други градове. Била съм в Старозагорския драматичен театър, в Русе, в Пловдив, докато в един момент не стигнах до решението, че искам да "подскоча" няколко стъпала нагоре, или надолу – винаги има риск. Грабнах това заглавие известно сред актьорската гилдия с това, че доста професионалисти, режисьори, артисти не биха посегнали точно към него –"Мъртвешки танц" на Стриндберг. Защото драматургията е изключително заплетена, сам по себе си е психологически театър, но съдържа множество символи, които умело са обвързани във вътрешността му един с друг, както и самите герои, тримата актьори изпълняващи тези роли" посочи Ивелина Колева и допълни, че е сложно да направиш анализ, който да съответства на истината.
"Този анализ трябва да е изключително прецизен, за да може след това актьорите да се чувстват спокойни по време на процеса, да намират опорните точки, върху които да градят тези образи, които пак казвам, сами по себе си са много сложни", категорична е тя.
По думите й темата е тежка – за токсичните отношения за връзката любов-омраза.
"Посягайки към тази пиеса, видях себе си, моя живот в миналото и счетох, че мога да вложа много емоция и мисъл в нея", разкри режисьорът.
Третата "луда глава" в постановъчния екип е Мартин Герасков.
"Той е нашият стълб, тъй като е професионален актьор, предполагам, че точно това е предизвикателството към нашите млади артисти, да скочат наравно с един такъв актьор, какъвто е той и в същото време да се почувстват сигурни и равностойни като партньори", поясни Колева.
Сценографията на представлението е поверена на Теодора Лазарова, хореограф е Яница Атанасова, композитор е Кристина Савова, която също е студент и млад прохождащ талант.
Процесът на работа и изследване върху пиесата, както и работата с всеки един от екипа им отнема около 6 месеца.
"Важно е, че някак си се намерихме като екип съмишленици, защото да правиш независим театър и въобще независимо изкуство днес е много трудно, ако нямаш екип, който да ти е стълб и добри партньори, както на сцената, така и зад нея", изтъкна Християна Стоименова.
"Целият процес, който извървяхме заедно – търсенията, намиранията ни, връщанията, проблемите, беше по-лесно преодолим главно заради екипа", допълни тя.
Екипът на представлението изрази благодарност към ОКИ "Красно село" за предоставеното пространство, което много е помогнало на спектакъла, тъй като е алтернативно и е подземие, създава различно усещане и атмосферата се променя, разкриват те.
Най-близката предстояща дата на представлението "Мъртвешки танц" по Стриндберг е на 21 април 2024 г., неделя, за повече информация може да последвате и фейсбук страницата на представлението.
Още аспекти, чуйте в разговора на Крис и Деси в звуковия файл.
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..