За постановката "Мъртвешки танц“, с отзвук от неотдавна състоялата се премиера разговаряхме в предаването "Добър вечер, София"с актьорите Християна Стоименова и Михаил Иванов, както и с режисьора Ивелина Колева.
Режисьорът Ивелина Колева, за която това е дипломен спектакъл сподели, че за нея особено вълнуваща е била първата среща с публиката преди премиерата:
"Тя беше като генерална репетиция с публика, повечето студенти от Нов български университет и приятели. Тогава аз им казах – всичко е във вашите ръце."
Актрисата Християна Стоименова разкри своите емоции за премиерата следващия ден:
"За мен беше голямо предизвикателство срещата с театрална публика и с хора, които бяха не само наши преподаватели, но и такива от артистичната сфера. От друга страна, напрежението беше доста голямо в точния час и ден на премиерата, който чакахме 6 месеца. Беше много приятно, но си беше и изпитание" посочи тя и допълни, че усилията на екипа са довели до добър резултат, ако се съди по реакциите на публиката.
"Обратната връзка беше разнопосочна, което значи, че сме успели да провокираме емоциите им в различни градуси, така че, смятам, че си свършихме работата", каза още Стоименова.
Актьорът Михаил Иванов също сподели вълнението от състоялото се в две последователни дати представление:
"Беше много забавно, защото самият персонаж е твърде далеч от това, което съм аз", а за мен това винаги е приятно."
"Това беше моят избор за дипломен спектакъл, тъй като вече приключих и с 3-ти дипломантски семестър в НБУ. Имах шанс да се дипломирам и с други два заглавия, на които моето име е обозначено като режисьор, но предпочетох да направя точно този спектакъл, основно съм актриса, от София съм, но съм живяла и в други градове. Била съм в Старозагорския драматичен театър, в Русе, в Пловдив, докато в един момент не стигнах до решението, че искам да "подскоча" няколко стъпала нагоре, или надолу – винаги има риск. Грабнах това заглавие известно сред актьорската гилдия с това, че доста професионалисти, режисьори, артисти не биха посегнали точно към него –"Мъртвешки танц" на Стриндберг. Защото драматургията е изключително заплетена, сам по себе си е психологически театър, но съдържа множество символи, които умело са обвързани във вътрешността му един с друг, както и самите герои, тримата актьори изпълняващи тези роли" посочи Ивелина Колева и допълни, че е сложно да направиш анализ, който да съответства на истината.
"Този анализ трябва да е изключително прецизен, за да може след това актьорите да се чувстват спокойни по време на процеса, да намират опорните точки, върху които да градят тези образи, които пак казвам, сами по себе си са много сложни", категорична е тя.
По думите й темата е тежка – за токсичните отношения за връзката любов-омраза.
"Посягайки към тази пиеса, видях себе си, моя живот в миналото и счетох, че мога да вложа много емоция и мисъл в нея", разкри режисьорът.
Третата "луда глава" в постановъчния екип е Мартин Герасков.
"Той е нашият стълб, тъй като е професионален актьор, предполагам, че точно това е предизвикателството към нашите млади артисти, да скочат наравно с един такъв актьор, какъвто е той и в същото време да се почувстват сигурни и равностойни като партньори", поясни Колева.
Сценографията на представлението е поверена на Теодора Лазарова, хореограф е Яница Атанасова, композитор е Кристина Савова, която също е студент и млад прохождащ талант.
Процесът на работа и изследване върху пиесата, както и работата с всеки един от екипа им отнема около 6 месеца.
"Важно е, че някак си се намерихме като екип съмишленици, защото да правиш независим театър и въобще независимо изкуство днес е много трудно, ако нямаш екип, който да ти е стълб и добри партньори, както на сцената, така и зад нея", изтъкна Християна Стоименова.
"Целият процес, който извървяхме заедно – търсенията, намиранията ни, връщанията, проблемите, беше по-лесно преодолим главно заради екипа", допълни тя.
Екипът на представлението изрази благодарност към ОКИ "Красно село" за предоставеното пространство, което много е помогнало на спектакъла, тъй като е алтернативно и е подземие, създава различно усещане и атмосферата се променя, разкриват те.
Най-близката предстояща дата на представлението "Мъртвешки танц" по Стриндберг е на 21 април 2024 г., неделя, за повече информация може да последвате и фейсбук страницата на представлението.
Още аспекти, чуйте в разговора на Крис и Деси в звуковия файл.
Градското казино - днес това е СГХГ. Като е било построено е било мегдан, недалеч са били първото Народно събрание, първата Община, Княжеския дворец са били на ръка разстояние. Една от идеите е била на това място да бъде Съдебната палата. Но в 1888 в града пристига японецът г-н Камчик - талантлив акробат заедно със семейството си. След едномесечен..
Художник-график, изследовател и преподавател, чиято 130-годишнина честваме през 2025 - това е професор Васил Захариев. Любомир Николов е уредник в Историческия музей в родния град на професора - Самоков: "Професор Васил Захариев е една от големите личности, която заслужава да бъде оценена подобаващо. Излязоха издания, в които може да се оцени неговата..
"Ние сме като двете половинки на една ябълка", казва актрисата за съпруга си, известния хирург-ортопед. Когато се запознават, той не подозира, че красавицата със сини очи по която хлътва на мига, е звезда на Народния театър. По онова време Димитър Шойлев от десет години работи и специализира в Полша при прочутия ортопед акад. Адам Груца и..
България официално прави крачка към Космоса със създаването на Български космически клъстер (BSC) – с нас са двама от седемте му основатели д-р Стоил Иванов и д-р Ирина Ганчева: "Никой не е стигнал сам в Космоса. Зад всеки космонавт седят екипи, огромно упражнения по колаборация. Клъстърът обединява всички, свързани с космическото начало в..
"Магии, шамани и скъпоценни камъни в Мозамбик" – приключението на един кореняк софиянец на хиляди километри от дома – интервю със Злати Златев: "Историята ми е свързана с минералите и кристалите. Срещнах се с Александър Диков, който бе работил по българо-мозамбикски проект, който ме покани веднага след дипломирането ми в СУ по геология. Така стигнах..
На 30 и 31 октомври ще се проведе Фестивал „Словесност без граници“ - подробностите от Виолета Янушева: "Организатор е Асоциация Българска словесност с много сподвижници. В навечерието на Деня на будителя почитаме словото. Но е и празник на младите творци, които популяризират българската словесност по света. Програмата е богата, младите творци..
Спенс започва със съспенс жертва ли е или не, като баща, разделен с детето си. "Искаме съдиите да могат да отсъждат споделено родителство. Дано някой баща нещо да не изперка." Има ли креативен хейт Спенс? "За майката на детето няма да кажа никога нищо лошо, но за майка ѝ, мога да я разчекна на кръст." Трябва ли да се слушат песни на госта? Ще бъде ли..