В края на месец септември медийното пространството бе залято от новината за поредния голям успех на сопраното Соня Йончева - тя дебютира в ролята на Норма от едноименната опера на Винченцо Белини при откриването на сезона на Кралската опера в Ковънт Гардън. Според специалисти, да се намери и една певица, която може да се справи с вокалните трудности на произведението, е истинско предизвикателство. Какво ли се случва, когато се наложи да се открият две? Ръководството на Кралската опера бе подложено точно на такова изпитание - след като Анна Нетребко се отказа от ангажимента да се превъплъти в образа на Норма, българката Соня Йончева зае нейното място. Това се оказа изключително успешен ход за младата изпълнителка, защото въпреки краткото време, за което е трябвало да се подготви, музикалните и артистичните й качества успяха да впечатлят критиката. Ричард Феърман от вестник Financial Times пише: красивото пеене на Соня Йончева е основната причина публиката да слуша „Норма” в „Ковънт Гардън” тази есен. Решението на Алекс Оле да пренесе историята в наши дни изглежда доста абсурдно и добре, че поне имахме Йончева. В началото на трийсетте, българката е по-млада от много други изпълнителки на ролята, което означава, че гласът й е все още красив, свеж и бляскав. Младостта и енергичността й позволяват да се справи с капаните, поставени от композитора Винченцо Белини. Певицата запазва очарованието на Норма като класическа романтична героиня.
Вестник Independant определя българското сопрано като наследничка на легендарната Мария Калас и допълва: Йончева определено би могла да разцъфти в една от най-добрите интерпретаторки на Норма на нашето време - ако успее да намери по-убедителна постановка, в която да изпъкне.
Престижното английско списание Opera също публикува обширна статия за успеха на Соня Йончева и освен това й отрежда специално място на корицата на ноемврийския си брой.
В съботната оперна вечер ще ви предложим документален запис от спектакъла на „Норма”, състоял се на 1 октомври 2016 г. в Лондон. Програма „Христо Ботев” ще предостави на меломаните възможността да чуят спектакъла дни преди той да бъде излъчен в киносалоните. Освен Соня Йончева като Норма, в ролята на Адалджиза ще пее Соня Ганаси, тенорът Джоузеф Калея е Полионе, Бриндли Шерат - Оровезо, Влада Боровко е Клотилде, а Дейвид Ким – Флавио. Хора и оркестъра на Кралската опера дирижира Антонио Папано, а режисьор на продукцията е испанецът Алекс Оле.
В звуковите файлове може да чуете какво е мнението на самата Соня Йончева за образа на Норма, а диригентът Антонио Папано разкрива кое точно го привлича в произведението на Белини.
Изпълнителски състав:
Норма, дъщеря на Оровезо, сопран - Соня Йончева
Адалджиза, жрица, сопран - Соня Ганаси
Полионе, римски проконсул в Галия, тенор - Джоузеф Калея
Оровезо, глава на ордена на Друидите, бас - Бриндли Шерат
Клотилде, приятелка на Норма, сопран - Влада Боровко
Флавио, спътник на Полионе, тенор - Дейвид Ким
Съдържание на операта „Норма”
събота, 22 октомври от 20 часа
Преди точно 10 години се появи една от емблематичните концертни програми на българската джаз вокалистка Мирослава Кацарова, наречена CINEMA. Тя включваше музикални теми и песни от филми, свързани основно с европейското кино. Сред филмите, чиято музика бе интерпретирана от Мира и нейния джаз квартет (Мирослав Турийски, Веселин Веселинов Еко, Христо..
Песента "Копче-топче" пристига директно в радиоефира от творческата работилница на инж. Васил Ботев и певицата Людмила Лазарова в навечерието на Светлите празници. Процесът на създаването на песента и историята на инж. Васил Ботев започва в разгара на лятото в предаването "Terra Култура". Тогава пожелания за творчески успех отправя и Мими Колева..
Нощта на Коледа може да стане още по-красива с музиката на Стенли. Харизматичният артист ще пее в Sofia Live Club, където ще излезе на сцената със своята група в 22 часа в коледната нощ. Много rock’n’roll, стил и класна българска музика обещава Станислав Сланев-Стенли на своята публика, а празничната му програма от най-добри песни е взела..
През далечната 1967 година легендарният диригент Димитър Димитров слага началото на Декемврийските музикални дни в Стара Загора. След откриването на новата сграда на Операта в началото на 70-те години на ХХ век, дните прерастват във Фестивал на оперното и балетното изкуство (ФОБИ) – едно от най-значимите музикални събития на България. Тазгодишното,..
В съботната оперна вечер честитим 90-годишният юбилей на световната оперна прима Райна Кабаиванска. Покорила всички големи оперни сцени, оставила е траен отпечатък с интерпретациите си на знакови образи от оперната литература. Дълбоките емоционални превъплъщения, които раздава от сцената намират отклик в уважението и любовта, които публиката ѝ..
Нощта на Коледа може да стане още по-красива с музиката на Стенли. Харизматичният артист ще пее в Sofia Live Club, където ще излезе на сцената със..
Националната галерия поставя началото на цикъл от изложби, чиято цел е да запознае посетителите с богатия и разнообразен музеен фонд от чуждестранна..
Изкуството има силата и привилегията да се съхранява, то оцелява въпреки нас, смята актрисата Елена Петрова. Идеята според нея е, докато човек е на тази..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg