„Човекът е създаден като играчка на Бога и това е най-доброто у него“, Платон
„Независимостта на играта от морала не я прави неморална; играта не е нито лоша, нито добра“, Йохан Хьойзинха
Предлагаме Ви различни по своя характер, време, форма, стил и маниер на изпълнение рок-барок пиеси, свързани с играта. Звучат композиции на майсторите Орацио Веки, Жан Батист Люли, Хенри Пърсел, както песни и изпълнения на Александър Петрунов (Сашо „Гривната“), „Канзас“, Питър Гейбриъл.
Съчетаваме унищожителния артистичен сарказъм на Франк Запа с неаполитански, сицилиански, гръцки, арабски и френски предци, както и с английската „Маска“ – смесена форма на развлекателно представление с пеене, говор и танци.
Операта „Венера и Адонис“ (1683 г.) от Джон Блоу е пример за английския вариант на повсеместния из цяла барокова Европа повик за театрализация, но той не е онзи на италианците, нито на французите и така се стига до неизбежния спор за това кой по-добре прилага игровия принцип в музикално-сценичното пространство.
Спор, сам по себе си проекция на същия този извечен и необясним феномен: играта.
Слушайте на 9 април, вторник от 23.00 ч. по програма "Христо Ботев".
"Тъй като писарите ще продължат, малцината читатели, които ги имаше по света, ще сменят занаята си и ще станат също писари" – това някак беше първата далечна асоциация, още докато слушах за първи път целия албум I Am The End Of The World на настоящия проект на Ангел Симитчиев Born Erased – именно микро-дистопията "Край на света на края" от..
Неделна вечер. В дъжда. Какво друго да прави човек, освен да отиде на японски психеделик рок концерт . Мястото е клуб "Паве" под Столична библиотека (вход от "Уилям Гладстон" 68), а часът – 20:00ч. В най-силната досега откъм японски авангард и ъндърграунд година за "Аларма Пънк Джаз" , след концертите на Казухиса Учихаши и Акира Саката (с..
В съботния празничен ден слушателите на програма "Христо Ботев" ще имат възможността да чуят документален запис на една рядко изпълнявана творба от композитора Парашкев Хаджиев. Избрали сме изпълнение от 25 ноември 1969 г., когато солистите и оркестърът на Софийската опера са изпълнили операта "Майстори" под диригентската палка на маестро Атанас..
Либрето: Парашкев Хаджиев По драматичната пиеса на: Рачо Стоянов Световна премиера: 9 октомври 1966 г., Софийска опера Действащи лица и изпълнители: • Тихол, майстор резбар (тенор) • Найден, негов син, резбар (бас) • Милкана, жена на Найден (сопран) • Живко, майстор резбар (тенор) • Добри (баритон) • Кольо (тенор) • Генчо..
Задава се шумна мрачна майска вечер в сърцето на мрака в София. 24 май с наситени китари, дръм машини, бас и бяс. Понякога те се завръщат: след дебюта си на българска земя по Гергьовден 2024 г. независимото (в пълния смисъл на думата) електро-индъстриъл-авнагард-рок дуо Putan Club повтаря Софияна светлата дата 24 май в тъмните подземия на..
Има ли руска пропаганда в българските училища и какво показва разследване на БНТ, коментира в „Мрежата“ по програма „Христо Ботев“ Мая Димитрова,..
Как да различим социалните от политическите послания в една криза и защо исканията на синдикалистите по време на протестите в градския транспорт на..
Как празнуват и какво значи 24-ти май за хората, за които всеки ден е "ден на буквите". Анкета с редактори, коректори и преводачи за интимното преживяване..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg