Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

От двете страни на една невиждаща сцена

За възприятията от двете страни на една невиждаща сцена, за незрящото изкуство и за това какво вижда зрящата му публика говорим в „Нашият ден“ с хората, които създават „Невиждан театър“.

Неотдавна преподавателят в НАТФИЗ проф. Велимир Велев започна серия от работни ателиета, в които включи във взаимодействие студенти от академията и незрящи актьори от трупата на „Невиждан театър“. Първите срещи се осъществиха със студентите от специалностите „Актьорство за драматичен театър“ и „Театър на движението – Пантомима“.

Самият тренинг, за който в студиото разказаха студентите Паолина Попова, Цветан Русев и Гергана Ценова, е създаден от проф. Велев на базата на системата му за работата с незрящи във визуални сценични изкуства, с цел развиване на творческата интуиция и взаимодействие, чрез двигателни умения и пространствено виждане, без участие на зрение.

Освен преподавателя и с неговите студенти, в звуковия файл можете да чуете и една от незрящите актриси, Верка Костандовска.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Линиите на времето и архитектурната ни история

Филмът на Божидар Стоилков "Линии на времето: Българският модернизъм" предлага нов поглед към наследството на българския архитектурен модернизъм. Той е първата част от поредицата "Архитектурата преди и сега", създадена в сътрудничество с Клуб "Смисъл".   В "Какво се случва" филма представят продуцентката му Силвия Куманова и архитект Веселин Алексиев..

публикувано на 11.11.25 в 17:06

Другият съм аз: фотожурналистът Михаела Вачева

Фотограф, разказвач на истории, който живее между България и САЩ. Репортерските ѝ интереси са насочени към истории за миграция, принудителна асимилация, равенство между половете и маргинализирани общности. "Аз съм българо-турски фотожурналист на свободна практика, базиран на Балканите (предимно в България) и Сан Франциско, Калифорния, казва..

публикувано на 11.11.25 в 16:49
Васко Кръпката

Васко Кръпката и битката за едната свобода

"Вече усещахме, че стената се клати. Аз тогава карах такси в София, Москвич. Живеехме в гарсониерата на баща ми. И една пияна жена се качи в таксито и каза: "Тато падна". – така Васко Кръпката си спомня датата 10 ноември 1989 година – Казах: Другарко, много сте се напила! Не може да бъде! Не ѝ взех пари, прибрах се вкъщи и си пуснах "Свободна..

публикувано на 11.11.25 в 15:19
Вислава Шимборска

Полската следвоенна поезия

Предаването "Литературата. Начин на упортреба" е посветено този път на полската следвоенна поезия – поетите Чеслав Милош, Збигнев Херберт, Вислава Шимборска и Тадеуш Ружевич. Разказват повече преводачът Камен Рикев и д-р Кристиян Янев. Чеслав Милош (1911 – 2004), един от най-именитите полски писатели на ХХ век. Дебютира като поет в сп. "Alma Mater..

публикувано на 11.11.25 в 14:25
Весела Морова, Светлана Вълкова, Кин Стоянов, Йорданка Янкова, Дарина Маринова

Програма "Христо Ботев" раздаде наградите "Златният будилник" 2025

Журналистите от националната програма за култура и образование "Христо Ботев" на БНР раздадоха своите Златни будилници за 24-ти път.  По традиция от 2002 година насам наградите "Златният  будилник" се връчват на 1 ноември, но този път церемонията се състоя на друга знакова дата – 10 ноември. Лауреатите се избират чрез пряко гласуване от всички..

обновено на 11.11.25 в 10:54