Дискът е записан с оркестър „Метрополитен“ на Монреал с диригент Яник Незе-Сеген и включва арии от оперите на Джузепе Верди – „Набуко“, „Атила“, „Ернани“, „Симон Боканегра“, „Луиза Милер“, „Сицилианска вечерня“ и „Дон Карлос“.
„Илдар Абдразаков затвърди статута си на най-славния Атила на днешния ден, заставайки сред знаменитите баси, изпълнявали ролята през последните петдесет години. Как някой би могъл да устои на онова тъмно, течно легато или на онова медено фразиране, което той използва еднакво ефективно, за да изрази съмненията, които измъчват краля и воина, и величието на неговата сила“ – пише в списание Diapason, от декември 2018 г.
Илдар Абдразаков оглавява списъка на всеки режисьор, когато става дума за продукции на Верди във водещите световни оперни театри.
„Когато има чувство на доверие, когато химията между оркестрината и сцената е правилна, първокласните резултати могат да се получат от нея“, отбелязва той. „И точно това изживявам с Яник. “Дискографията му включва две DVD-та от Ню Йорк: „Лучия ди Ламермур“ (2009) с Анна Нетребко и „КнязИгор“ (2014), в които той изпълнява заглавната роля. Дуети, издадени през 2017 г., го събират с Роландо Вилазон, а двамата правят грандиозно световно турне, за да представят диска.
Илдар Абдразаков е роден в град Уфа, тогава столица на Башкирия на 26 септември 1976 г. Той вече е народен артист на република Татарстан и носител на много отличия в родината си. Семейството му е артистично – майка художник, брат му е оперен певец, баща му актьор, филмов и телевизионен режисьор. Участва като дете във филми на баща си. Абдразаков не проявява интерес към операта, докато по-големият му брат, не му показва DVD на „Атила“ на Верди. Той веднага се влюбил в музиката на композитора и на 14-годишна възраст започнал уроци по пеене с учителката на брат си. Две години по-късно се присъединява към нейния клас в Държавния институт на изкуствата в Уфа и продължава обучението си с нея, след като става солист на Башкирския театър за опера и балет. Дебютира в Мариинския театър в Санкт Петербург, когато е само на 22 години през 1998 г. в „Сватбата на Фигаро“.
Печели няколко големи конкурса в Русия – „Ирина Архипова“, „Глинка“, „Римски-Корсаков“ и „Елена Образцова“. През 2000 г. печели и конкурса „Мария Калас“ в Парма и привлича вниманието на специалистите и агентите. След конкурса в Парма през 2000 г. още на следващата година той дебютира в Миланската скала.
„Следвам в традиция, казва Илдар Абдразаков. В тези опери предизвикателството често се крие в емоционалната интензивност, в психологическото очертаване на характера. С Верди винаги е въпрос на чувства и душа, на конфликти и хора в конфронтация.“
В Лондон го чуват за първи път през 2009 г. в Реквием на Верди под палката на Антонио Папано, както и като Дон Базилио.
В края на юни 2019 г. Абдразаков изпя ролята на Рамфис в три концертни изпълнения на „Аида“ с Чикагския симфоничен оркестър под диригентството на Рикардо Мути, в които участваха Красимира Стоянова и Кирил Манолов. Той отново се присъедини към диригента през август на фестивала в Залцбург за изпълнение на „Реквием“ на Верди с Виенската филхармония. През септември беше в Ню Йорк, за да играе Банко във възстановяването на постановката на Адриан Ноубъл на „Макбет“ с Анна Нетребко като лейди Макбет.
"Опет" — опет, ако използвам българското диалектно наречие за "пак, още веднъж". Къде е тЕкла вОда, опЕт ке тЕчит! , както възкликва класикът Иван Вазов. Където е текъл прогрокът, ще тече още веднъж – този път в столичната Asics Arena на 10 октомври. Спектакълът на знаменитата банда в България е част от световното ѝ турне в подкрепа на..
На 5 октомври 2025, 17.00 часа на сцената на Музикален театър балет "Арабеск" ни кани на първото си представление за новия сезон "BarrocoLife – Съвършеното несъвършенство". В програмата на вечерта са включени две едноактни миниатюри, в които хореографите са използвали музика на известни барокови композитори. Анна Донева работи по "Четирите..
Съботната оперна вечер (4 октомври от 20 часа) по програма "Христо Ботев" е посветена на 200-годишнината от рождението на "краля на валса" Йохан Щраус-син. Неговата жизнерадостна, вдъхновяваща музика ни съпровожда традиционно в началото на всяка нова година. Творбите му са еднакво популярни сред различните социални прослойки на неговото съвремие...
Либрето: Игнац Шнитцер по повестта "Сафи" на Мор Йокай. Първо изпълнение: 24 октомври 1885, Виена, Австрия. Първо изпълнение в България: 1921, София, Свободен театър. Действащи лица: • Сафи, млада циганка – сопран • Шандор Баринкай – тенор • Граф Петер Хомонай – баритон • Калман Жупан, богат търговец – бас • Арсена, негова дъщеря – сопран •..
В петъчната вечер (3 октомври от 19.30 часа) ще си спомним за едни от най-поетичните ни пианисти, както наричаха Красимир Гатев. Отиде си през 2008 година, но остави ценни записи и словесните си откровения в Златния фонд на БНР. Гатев не бе словоохотлив. Не обичаше интервютата, нито преднамерената показност. Предпочиташе да изразява мислите и..
В Комплексен онкологичен център (КОЦ) Пловдив прилагат международните стандарти за намаляване усложненията от химиотерапията при лечение на рак. Доктор..
Той се нарича "Активна София 65+: Заедно за по-пълноценен живот", негов автор е сдружение "Мулти култи колектив". Проектът е насочен както към българи,..
Завръщайки се от третия "Микрофест" в Габрово, провел се в последния уикенд на септември с естественото за тази година подзаглавие "Три за щастие" ,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg