Изпълненията на Стийв Лукатър, Орлин Павлов, Михаела Филева, Бил Чемплин, формацията „Стийли Ден“, Майкъл Джексън, ФСБ и „Крийм" звучатВ „Изпята поезия“. Чуваме и италианска песен – „В пиано бара на Сузи“:
Ако се чувствате прекалено самотни, прескочете до пиано бара на Сузи.
Ако усетите празнота, напълнете пиано бара на Сузи.
Там стои Сузи, която знае, гледа те в очите и ти поднася луната в чаша.
Видях просяк да забогатее там, в пиано бара на Сузи.
Видях и чух индийска черна птица да полита в пиано бара на Сузи.
Там е Сузи, която познава мъжете и им поднася тяло и душа.
Дори душа на тези, които нямат…
А има и такива, които оставят миналото в трохите си там.
Можете да намерите всичко, което търсите, в пиано бара на Сузи.
И което никой не ви дава.
Предложиха ми щастие и да напусна пиано бара на Сузи.
Не!!!
Животът ми започва, продължава всяка нощ в пиано бара на Сузи.
Да!!!
Слагаш долар на масата – давам ти музика.
Всичко останало е, което ти дава Сузи…
Музика: Клаудио Матоне, текст: Франко Милиачи, аранжимент: Пипо Карузо. С тази закачлива песен започва легендарната продукция “Ancora”, в превод „още“, „пак“, „отново“, „нагоре“ – албум на неаполитанския певец Едуардо де Крешенцо, Eduardo De Crescenzo. Наименованието “Ancora” идва от едноименната песен, станала причина за грандиозен скандал на фестивала Санремо през осемдесетте години на ХХ век, споменът за който отеква и до днес. А великолепната “Ancora”, под ново име, се превърна в неразделна част от репертоара на Орлин Горанов. С песенната лирика на Михаил Белчев песента влиза в един от първите албуми на големия наш певец, а в наши дни можем да чуем Орлин Горанов и с билингва изпълнение на „Анкора“ – редувайки италианските и българските думи, красиво продължение на заглавието „Към една жена“.
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през 1922 година. Маестро Георги Атанасов ръководи премиерния спектакъл. А ние поглеждаме към друг спектакъл на "Бохеми" от 1955, съхранен в Златния фонд на БНР. В ролята на Рудолфо публиката възторжено..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят с авангардни композиции от последните няколко години, както и от последните петдесетилетия. Във фестивала ще вземат участие млади и утвърдени наши и чуждестранни изпълнители. В три вечери на три..
Третият концерт от настоящия сезон 2024/2025 на Симфоничния оркестър на БНР, озаглавен "Тембри и нюанси", представя композицията на Иван Спасов "Епизоди за четири групи тембри", Концерта за виолончело и оркестър в ла минор, оп.129 от Роберт Шуман и Симфония № 5 в ми минор, оп.64 от Пьотр Чайковски. В аванс ви предлагаме да чуете разговора на..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg