Срещаме ви с талантливия български диригент Росен Миланов – разговорът с Маестрото е записан при последното му идване в България. Под негово диригентство на 12 декември миналата година Софийската филхармония, Националният филхармоничен хор „Светослав Обретенов” и солистите Цветелина Василева, Мариана Панчева, Михаил Михайлов и Ивайло Джуров изпълниха Реквием от Верди.
Понастоящем Росен Миланов е музикален директор на Симфоничния оркестър Кълъмбъс, Симфоничните оркестри на Чатакуа и Принстън. След седемгодишния си мандат със Симфоничния оркестър на Княжество Астурия – един от водещите оркестри на Испания, от миналата година пое поста на главен диригент на Симфоничния оркестър на Словенското радио и телевизия в Любляна.
Името на Росен Миланов е добре познато у нас – той е сред съоснователите, музикален директор и диригент на Нов симфоничен оркестър (1997-2013), в паралел беше и пет години диригент на Симфоничния оркестър на Българското национално радио (2003-2008), както и гост-диригент на Софийската филхармония.
На 13 януари празнува своя 55 рожден ден – не е юбилей, но е добър повод, заедно с благопожеланията, които му отправяме за здраве и щастливи полети в музиката, да се насладим на неговото диригентско изкуство, запечатано в записите, които притежаваме във фонда на БНР.
От предаването ще научите какво „внедрява” Маестрото от американския опит в работата с европейските оркестри, как балансира живота си между професията диригент и нещата извън музиката, които обича – пътешествията, приятелите, кулинарните страсти, чуждите езици (в момента изучава японски). И още – за музицирането му с известни изпълнители, за посвещението на съвременната музика.
Слушайте в „Музикални вечери“ на 24 януари от 19.20 ч.
Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да изнесат специален акустичен концерт в зала "Сингълс" на НДК (вход А4, дясно), който е част от зимното им турне Acoustic in Europe . Формацията е емблематична както за австралийската..
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен се игра "Ифигения в Таврида", а в концертната зала Bozar в Брюксел зрителите видяха "Орфей и Евридика". През XVIII век в оперния жанр се установява традиция вокалните партии да са подчертано..
На сцената на Държавната опера във Варна зрителите ще имат възможността да се насладят на опера-мюзикъла "Калас и Онасис". Вдъхновен е от необикновения живот и любовта между оперната дива Мария Калас и корабния магнат Аристотел Онасис. Сюжетът е изграден върху действителни факти. В спектакъла има силни страсти, повлияни от..
"Чувствам се спокойна. Нищо не дължа на никого. Това, което съм – благодаря на майка си и баща си… Господ ме е помазал, че ми е дал някакъв талант, аз не съм злоупотребила с това, напротив, доразвила съм го, за да Му благодаря по някакъв начин" – това заявява една от легендите в българското оперно-изпълнителско изкуство у нас и по света –..
Бубакар Траоре (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре , Амаду и Мариам и Салиф Кейта , а пътят му в музиката е достоен за филм. Започва като един от най-обещаващите футболисти на Мали ( интересно съвпадение е, че и днес, като напишете "Boubacar..
Усмихнат, непринуден, дружелюбен, безкрайно земен и джентълмен – такъв видяхме Начо Герерос по време в първата му публична поява у нас. Известният испански..
"Чувствам се спокойна. Нищо не дължа на никого. Това, което съм – благодаря на майка си и баща си… Господ ме е помазал, че ми е дал някакъв талант, аз не..
На сцената на Държавната опера във Варна зрителите ще имат възможността да се насладят на опера-мюзикъла "Калас и Онасис". Вдъхновен е от..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg