Вместо увод, да отлепя от продукта два етикета – този за комерс и съседния му със срока на годност. А, да, и другия, който сочи цената. Азиза Брахим е сингър-сонграйтър и активист, самобитна до кръв и в своя актуален албум „Sahari“, чието автентично съдържание не се съизмерва нито с музикалните моди към момента, нито с ретиражите от синглите в чартовете, а само и единствено с всевечния и горд дух на онази песенна традиция, преплувала океана на хилядолетията, след като е акуширана от фолклорното наследство. В случая на Близкия изток, политически термин, с който се обозначават различни географски райони около южните и източни части на Средиземно море – от източната му част до Персийския залив.
Но ние ще прекосим Магреба и ще отидем към западните му измерения – в Западна Сахара. Защото трите влиятелни култури, срещнали се още на Изток – арабската, тюркската и персийската – по своеобразен начин се докосват и в творчеството на Азиза, което търси единство с цел постигане на световна свобода, справедливост и просперитет. Болка и красота са възлови категории в света на вокалистката, където всеки е добре дошъл, не толкова с лъснати обувки, колкото с чиста душа. Брахим е същинска героиня на уърлд-направлението с пар екселанс карати, далеч от пиедесталния патос, с който съвременният шоубизнес по всякакъв начин се старае да обвие етно-наследството и да го пробута във верига за бързо музикално хранене, а още по-бързо – и преглъщане, докарвайки колики в стомаха, а на сетивата – смъртна скука.
Надявам се, убедихте се, че малцина умеят да пресъздават усещанията, които извиква музиката у тях така екпресивно. Малцина говорят с публиката си толкова задушевно чрез хармониите. Единици ни отнасят в друго духовно измерение още с първите няколко изсвирени няколко тона. Тъмнокожата симпатяга е избрала не да плаща данък акъл на някой мастит продуцент, а да се движи по магистралите на собственото си въображение в опит да съхрани и опакова музикалните традиции, като залага на автентичното звучене и полиритмиката на този регион и по-специално на местните етно-хармонии с цялата им самобитност.
Проектът носи изключително силна енергетика заради онези фолклорни мотиви и мелодии, които могат да разтанцуват по-емоционалните още с първите си ритми, но и останалите – минути по-късно. Брахим интерпретира по уникален начин фолклор, който обаче е в досег с други народи и общности в региона, и това е една от причините нейната музика да разбива стереотипите за затворена и некомуникативна цивилизация. Неподправеният бийт се състои от моментен фюжън от корави китарни рифове, мощен акустичен ритъм и твърди партии на другите инструменти, чийто смисъл дефинира общия cross culture саунд.
С превъзходни вокални данни и колоритно тонизиране. Съвсем неслучайно последните 10 пиеси на певицата, както и предишните ѝ албуми, са част от каталога на Glitterbeat, една от сериозните звукозаписни компании за уълрд мюзик в Европа, издаваща дисковете на добри познайници на „Аларма“, сред които Кинг Аишоба, Басеку Куяте, суперформацията Dirtmusic – тоест Хюго Рейс, Крис Екман, Юмит Адакале, Милан Цимфе и Мурат Ертел от „Баба Зула“, както и на самите „Баба Зула“.
десетилетно очакване и непрекъснато попарвани надежди да се завърнат в обетованата си земя. Пустинята е наречена „хамада“, тоест – Градината на дявола. В югозападната част на Алжир, където от 1975 година насам около 150 хиляди сахарци живеят като бежанци, когато мароканската армия заема тяхната страна, Западна Сахара, след изтеглянето на испанските колонизатори. Самата Азиза, която към днешна дата живее в Барселона, расте в такъв лагер в алжирската пустиня наред с хиляди свои сънародници, натирени от родните им къщи в Западна Сахара. И в музиката си е певицата е такава, каквато е – произхожда от бедно семейство, говори на местния диалект, до кръв оригинална и свързваща този регион с останалия свят, без да го хвърля нито в сухата и гола етнография, още по-малко между редовете на политическия памфлет. Но е мечтателка. „Мечтите са цели, за които трябва да се бориш – сражение, което никога няма да свърши“, обяснява певицата. Тази битка тя води със силата на красотата на музиката, с всеотдайността си в посвещението към изкуството, с помненето и продължаването на традицията. Достойни начинания, дали божествен плод в новите ѝ парчета, представени крайно оригинално, но с хедонистична изтънченост.През 2014 година младия актьор и певец Виктор Ибришимов завършва бакалавър "Класическо пеене" в Националната музикална академия "Панчо Владигеров" в класа на доцент Велизара Караянкова. През 2015 е приет магистратура "Музикален театър" в Кралската музикална академия в Лондон. След завършването си през 2016, Виктор работи следващите три години в..
С три концерта именити музиканти почитат годишнината от раждането на Лудвиг ван Бетховен , като откриването е тази вечер в Малката базилика на Филипопол в Пловдив. Поредицата от концерти носи името "БЕТОВЕН ФЕСТ ПЛОВДИВ" и е част от културния календар на Община Пловдив , в партньорство с Академията за музикално и танцово изкуство, Института..
Гергана Костадинова ще представи новия си албум "Мечтания" в неделя, 23 ноември от 20.00 ч. в Sofia Live Club. Вратите отварят в 19.00 часа. Албумът включва 11 авторски композиции, вдъхновени от любовта, природата и българския фолклор. Водещото в албума са неравноделните размери, преплетени в джазови хармонии. започва да свири..
На 9 ноември 2025 г. от този свят си отиде една от обичаните български оперни прими, покорила световните театрални сцени от Европа до Северна и Южна Америка, с изключение на Австралия, както самата тя се шегуваше – Стефка Евстатиева. Носителка е на награди от няколко престижни певчески конкурси: от конкурса "Чайковски" в Москва (1974); от..
"Музикални контрасти" за пиано и флейта ще звучат от Мартина Табакова и Гергана Иванова в зала "България" на 25 ноември, вторник, от 19.00 часа. “Неслучайно сме нарекли програмата "Музикални контрасти", тъй като от емблематичното за романтичната музика произведение на Цезар Франк, което е емблематично и за цигулковия репертоар, а сега е направено в..