От днес до 7 юни филмови заглавия от кинофестивалите в Кан, Берлин, Сънданс, Торонто и Венеция могат да бъдат гледани в „We’re One: A Global Film Festival“.
Десетдневният глобален виртуален фестивал е в YouTube, който показва всевъзможни филми – от пълнометражни и късометражни до документални и музикални. Този фестивал дава заявка, че киноиндустрията пробва нови правила, макар и временни.
Филмовите фестивали са принудени да се приспособят към новата ситуация и да намерят начин да просъществуват в нея. Без червени килими и грандиозни премиери. Фокусът е насочен към онлайн пространството. Вече е ясно, че фестивалът в Кан няма да се състои, но селекция все пак ще има. Тя се очаква на 6 юни. Единствено кинофестивалът във Венеция планира своето традиционно издание през септември.
Пандемията даде сериозен тласък най-вече на стрийминг платформите като Netflix, Amazon, HBO GO и Apple TV. Филмите, продуцирани от тях, ще имат възможност да участват не само в селекциите на световните филмови фестивали, но и да бъдат част от „Оскар“-ите през 2021 година, ако изобщо има такива. Изискването тези филми да имат премиера на широк екран ще отпадне. Поне на този етап.
Настъпилите промени в правилата не са толкова голяма изненада, смята киножурналистката Станислава Айви. Развитието на стрийминг платформите от години подсказват, че предстои нещо подобно. В момента на всички им се налага да преосмислят правилата си, които, макар и временни, могат в един момент да се окажат по-постоянни, допълва Айви.
Първите големи премиери се очакват края на юли, така че киното все пак трябва да се завърне, каза във „Време и половина“ киножурналистката. В предаването тя разказа и за новата си книга „Въображаема реалност“.
Приключенският роман е вдъхновен от телевизията и разказва за един риалити формат, в който се включват участници от цял свят с идеята да спасят бъдещето на телевизията. Премиерата на романа ще бъде на 17 юни в Casa Libri.
А какво е бъдещето на телевизията и световните кинофестивали и как се отразява пандемията на филмовото производство – чуйте в звуковия файл. В него Станислава Айви споделя и за късометражния филм на тема изолацията и виртуалната комуникация, който подготвя.
В епизод 613 "Трамвай по желание" прави радиопремиера на пълнометражния документален филм "Потопът и вкаменената гора", с режисьор Еленко Касалийски и по сценарий на Маргарита Бойчева. "Потопът и вкаменената гора" е филм за уникалния в световен мащаб природен феномен Вкаменената гора, който се намира на дъното на Черно море. Това е филм за..
Книгата на Николай Аретов "Преводната белетристика от първата половина на ХІХ век. Развитие, връзки с оригиналната книжнина, проблеми на рецепцията" разглежда изчерпателно преводните творби в периода от възникването на новата българска литература до Кримската война (1854-1856). Авторът се спира върху развитието на "повествователната техника,..
Драматичният театър "Стефан Киров" - Сливен гостува в София с най-новия си спектакъл – "Боряна". Постановката по пиесата на Йордан Йовков е дело на Петър Денчев. Ролята на Боряна изпълнява актрисата Мария Манолова. "Темата за избора присъства много силно в пиесата, но тя присъства и днес - ние не си даваме сметка, че нашият избор има..
Валери Чакалов, Красимир Добрев, Красимир Карабаджаков и Стефан Божков откриха снощи обща изложба с най-новите си творби, създадени в последните години. Валери Чакалов работи в областта на графиката, живописта и неконвенционалното изкуство. Красимир Карабаджаков "притежава изключително освободено образно мислене, а експресионистичните му картини..
На 28 ноември 2025 г. Сатиричният театър "Алеко Константинов" ще представи премиерата на комедията "Примадони" от Кен Лудвиг – една от най-енергичните и забавни пиеси на съвременната американска сцена. Постановката е на режисьора Калин Сърменов, който среща зрителите с остроумния свят на Лудвиг, изпълнен с обърквания, маскировки, влюбени герои..