Кой и как контролира спазването на противоепидемичните мерки в междуградския обществен транспорт и какви са санкциите за нарушителите. Носят ли се маски от шофьори и от пътници? Кой трябва да следи за носенето на маски? Дали превозвачът е ангажиран по някакъв начин да напомни на своите клиенти, че трябва да се спазват разпоредбите на Министерството на здравеопазването?
Столичната РЗИ подчертава, че проверката на междуградския обществен транспорт не е техен ангажимент, а те проверяват само градския транспорт на територията на София.
От Автомобилна администрация към Министерството на транспорта казват, че те също нямат ангажимент да следят носенето на маски в автобусите от междуградския превоз. Те ще призоват с едно писмо всички превозвачи да напомнят за носенето на маски, но нямат строг ангажимент.
Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи, коментира ситуацията в "Нашият ден":
"За огромно съжаление не всички наши колеги членуват в Конфедерацията на автобусните превозвачи, въпреки че това е тенденцията, за да постигнем саморегулация. Ние в момента се опитваме да оцелеем, а не да генерираме печалба. Не може да се говори за претоварване на автобусите. Все пак извършваме търговска дейност и по някакъв начин трябва и да оцелеем, защото нашата дейност не се субсидира и не се подпомага от държавата."
Доста хора избягват автобусния транспорт в условията на епидемия и ползват личните си превозни средства
"РЗИ на практика дават указания към превозвачите по отношение на дезинфекцията на превозните средства, на препаратите, които да се ползват, за да гарантират сигурността и здравето на пътниците. Това се отнася и за маските, въведени със заповед на министър Ананиев."
Докога законът ще продължава да е врата в полето? Кой контролира спазването на закона?
"Тези заповеди на министър Ананиев се отнасят както за нашите водачи на автобуси, така и за всеки пътник. По отношение на указателните табели – имаме указания от службите по трудова медицина, има съответни инструктажи към нашия персонал по какъв начин да се допускат пътниците до превозното средство, да има обозначителни табели за недопускане с маска...
Ние, превозвачите, в т.ч. и нашите водачи, нямат правомощията да контролират процеса по поставянето на маските от страна на пътниците. Това е процес, който може да бъде контролиран единствено от съответните органи, които отговарят за това и могат да осъществят контрол. Това са Регионалните здравни инспекции! Всяка една здравна инспекция има ангажимент на своята територия да контролира процесите.
За нас е задължително шофьорите да бъдат с маски и ако някой колега си е позволил да не изпълни заповедта на министър Ананиев, той, както всеки пътник, всеки гражданин, носи своята административно-наказателна отговорност."
Магдалена Милтенова не се съгласи, че ходенето на шофьорите без маски е практика, а твърди, че е по-скоро изключение.
Тя подчерта, че правомощията на министерствата трябва да бъдат разграничени. Според нея Министерството на здравеопазването е органът, който издава съответната заповед за носенето на маски и неговите подопечени са тези, които могат да осъществяват съответния контрол и това трябва да е изключително ясно. "Ние сме подсигурили водачите с лични предпазни средства. А вече лична преценка на всеки е дали ще спази закона, или ще понесе своята административно-наказателна отговорност. Ние нямаме правомощия нито да свалим пътник, нито да го глобим."
Очаква се и отговорът на Министерството на здравеопазването следващата седмица в предаването "Нашият ден".
Мира и Атанас Атанасови и двете им дъщери отглеждат стадо от 250 кози в стопанство на брега на река Харманлийска. През лятото те обитават малка къща непосредствено до оборите, а стопанството освен от козите е обитавано и от редица декоративни животинки, с които децата от Харманли могат да се запознаят при посещенията си във фермата. Мира и Атанас..
Една от основните теми на евангелското четиво в днешната неделя е вярата, защото тя е важно условие за нашето спасение. Словото Божие ни разкрива често ярки нейни прояви, благодарение на тях се явява Божията сила в чудеса, за каквито става дума и в този евангелски откъс. Макар и допряла се скришом до Спасителя, кръвотечивата жена не остава..
Предлагам да потанцуваме. Ще го направим с помощта на две групи възрастни дами, които са изключително запалени по народните, както и по латино и балните танците. Всички те участват в проекта "Аз съм тук". "Аз съм тук" – изкуството за социална промяна и преодоляване на "присъдата възрастен" Той се случва в София по идея на хореографа Надежда..
Дипломатът от кариерата Венцислав Иванов и съпругата му – финландката Анита, зареждат ефира на "Семейно радио" с откровен разговор, изпълнен с десетки езици, държави, дипломатически мисии, семеен уют и житейска мъдрост. Анита започва със значението на "сису" във финския език и как се живее във Финландия, след което продължава с това как е..
Село Варвара се намира на около 70 км от областния град Бургас и на 8 км от общинския център град Царево. Разположено е на 500 метра от брега на Черно море, в най-източните подножия на странджанския планински рид Босна и е в обхвата на природен парк "Странджа". Според легендите гърците, населявали района на Ахтопол, наричали тракийските племена от..
Какво предстои за България между съмненията за национализация на "Лукойл" и проектобюджет, наречен от мнозина "влакче на ужасите", коментира в..
На 8 ноември 1915 година във Венеция е роден прочутият маестро. Всецялата отдаденост към музиката впечатлява още първите му учители Дзанела и Ариани в..
В най-новата книга на Нинко Кирилов има закачка в оформлението – една черна точка, която оказва се е слънцето, постепенно изгрява, достига зенит и после..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg