Джаз клуб ви посреща с „Монолит“, композиция на Лайла Биали (Laila Biali). Това е втората поред пиеса в нейния албум “Out of Dust” – „Изтупване от праха“, ако следваме английския идиом.
Заглавието може поетично да изразява и „Завръщане към спомена“. Това също е вярно, когато е отнесено към събитията в живота на самата Лайла Биали. Канадската пианистка и певица даде на света тази продукция през пролетта на 2020 година. Повечето композиции, които изпълнява са нейни.
Респектират с изчистен, лаконичен, зрял почерк. Албумът “Out of Dust” напомня пъстро пано, гоблен или свободно подредена картинна изложба с подвижни, преливащи едно в друго цветни полуреални и натурални изображения. Пуристите биха задали въпрос дали това изкуство е джаз или поп музика и вероятно ще сгрешат.
При Лайла Биали си дават среща арт натрупвания, дошли през вековете до наши дни, минали през погледа и душевността на талантлива личност, която преди да бъде омаяна от вълшебството на джаза е стъпила солидно върху академична, клъстерна основа за нейните вокални и пиано-умения.
Продукцията на Лайла Биали бе представена от Цвети Бахариева в „Жълтата подводница“ по програма „Христо Ботев“, но хубаво е, когато доброто изкуство очарова по-широка аудитория, дори повторено.
Стара е истината, че за да възприемеш пълноценно едно художествено произведение, един, дори два пъти досег с него не стигат. Французите имат и поговорка: Jamais deux sans trois, никога две – без три.
Неслучайно Лайла Биали пее на английски, но и на френски език. Все пак, тя е от Канада, макар и родена в Британска Колумбия.
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен се игра "Ифигения в Таврида", а в концертната зала Bozar в Брюксел зрителите видяха "Орфей и Евридика". През XVIII век в оперния жанр се установява традиция вокалните партии да са подчертано..
На сцената на Държавната опера във Варна зрителите ще имат възможността да се насладят на опера-мюзикъла "Калас и Онасис". Вдъхновен е от необикновения живот и любовта между оперната дива Мария Калас и корабния магнат Аристотел Онасис. Сюжетът е изграден върху действителни факти. В спектакъла има силни страсти, повлияни от..
"Чувствам се спокойна. Нищо не дължа на никого. Това, което съм – благодаря на майка си и баща си… Господ ме е помазал, че ми е дал някакъв талант, аз не съм злоупотребила с това, напротив, доразвила съм го, за да Му благодаря по някакъв начин" – това заявява една от легендите в българското оперно-изпълнителско изкуство у нас и по света –..
Бубакар Траоре (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре , Амаду и Мариам и Салиф Кейта , а пътят му в музиката е достоен за филм. Започва като един от най-обещаващите футболисти на Мали ( интересно съвпадение е, че и днес, като напишете "Boubacar..
1 декември Свири Филхармонията на Арговия с диригент Рюне Бергман 3.00 часа – Клод Дебюси (1862-1918), Анри Бюсер (аранжимент), Малка сюита. 3.15 часа – Йозеф Хайдн (1732-1809), Концерт за тромпет в Ми бемол мажор. Солист: Уле Едвард Антонсен (тромпет). 3.31 часа – Джузепе Тартини (1692-1770), Ейвинд Уестби (аранжимент), Концерт за тромпет в Ре мажор...
Усмихнат, непринуден, дружелюбен, безкрайно земен и джентълмен – такъв видяхме Начо Герерос по време в първата му публична поява у нас. Известният испански..
Бубакар Траоре (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре ,..
Тази година на 30 април беше обнародван един нов Регламент 1183 на ЕП и на Съвета, който влезе в сила и с него се измени регламентът относно електронната..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg