Европейската комисия предложи 2021 г. да бъде обявена за Европейска година на железопътния транспорт.
Железопътният транспорт е не само екосъобразен и енергийноефективен, но също така е единственият вид транспорт, при който почти непрекъснато се намаляват емисиите на CO2 от 1990 г. насам, като едновременно с това се увеличават превозените обеми, отбелязва Еврокомисията в мотивите си за решението.
Къде е БДЖ на железопътната карта на Европа?
"Средно централноафриканско ниво. Във всички европейски държави железниците създават обществена услуга, продукт, ориентиран към клиентите, в България БДЖ съществуват заради самите себе си, – е оценката на железопътния експерт Варужан Апелян.
Парадокс е най-евтината транспортна услуга в Европа да има най-малко потребление – 4-4,4% е делът на БДЖ. Като данакоплатци, всички плащаме за тази услуга, която малцина ползват."
Стари и мръсни вагони, закъснения, вандализъм и агресия – как могат да се решат хроничните проблеми на БДЖ?
Много от новоремонтираните вагони, които в изпълнение на ремонтната програма поетапно се пускат в движение в отлично състояние, до една седмица биват трайно замърсени и се превръщат в обект на вандалски прояви от недобросъвестни пътници.
БДЖ не крие състоянието си, отворено е за предложения и конструктивен диалог, и работи максимално при зададените условия за подобряване на услугата.
По отношение на ползваемостта на услугата, в ситуацията с въведеното извънредно положение и ограничителните мерки срещу разпространението на Covid-19 неизбежно се стигна до намаляване в броя на пътуващите, въпреки че БДЖ остана единствения транспорт в страната, който не прекъсна своята дейност с обхват на територията на цялата страна.
След отчетеното намаление с приблизително около 60% на пътуващите с влак през периода на извънредното положение от 13 март до 13 май, от средата на месец май хората постепенно се завърнаха към пътуването с влак и особено през активния период на летния сезон през юли и август и до момента БДЖ възвърна обичайните си нива на превозени пътници.”
Чуйте разговора на Любомира Константинова с Варужан Апелян.Коста и Петър Петрови, баща и син от Варна, отглеждат стриди в басейна на Черно море, край брега на село Кранево. Начинанието им има своите успехи и предимства – вкусът на стридите, растящи в Черно море, е своеобразен и специфичен, а качеството им е безспорно. За разлика от закътаните фиордни заливчета на европейските брегове на Атлантика, Черно море..
В днешното евангелско четиво на пръв поглед основно място заема чудесното нахранване на няколко хиляди души с две риби и пет хляба. Нека се замислим кое е накарало хилядното множество да последва Спасителя в пустинята, изоставило ежедневните си тегоби. Силата на словото със своята истинност така захласва народа, че той забравя времето и телесните си..
Съвременните диктатури, разпада на либералната демокрация и ролята на журналистите в борбата с пропагандата – коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Георги Лозанов , философ и преподавател във ФЖМК на Софийския университет "Св. Климент Охридски". "Опасността от автократски режими беше изразена достатъчно ярко и професионално от..
Промените в Закона за еврото коментира в "Мрежата " по програма " Христо Ботев " Петър Ганев от Института за пазарна икономика "Всичко това се прави с идея за концентрация на власт. Използва се момента да се концентрира власт в институции, в Министерски съвет, въобще в правителството, най-общо казано. Генералната репетиция в..
Промените в Закона за еврото коментира в "Мрежата " по програма " Христо Ботев " Петър Ганев от Института за пазарна икономика "Всичко..
Съвременните диктатури, разпада на либералната демокрация и ролята на журналистите в борбата с пропагандата – коментира в "Мрежата" по програма "Христо..
"Болестта е нощта на живота, тежко поданство. Всички имаме по рождение двойно гражданство: в царството на здравите и в царството на болните. И макар че..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg