„Ела отново, сладка любов, сега те каня“ е една от най-популярните песни на английския бароков майстор Джон Дауланд. Това е една от прелестните миниатюра, които Соня Йончева изпълнява в новия си диск. Освен това има няколко испански барокови образци, като „Не е нужно да му разкривате красотата“ от Томас де Торехон и Веласко. И заедно с пиесите от 17 в. ще откриете съвременен хит от репертоара на АББА „Като ангел, минаващ през моята стая“, който Соня интерпретира в прелестен аранжимент, без да изневерява на изискания си стил. Заедно с всички тези световноизвестни пиеси се чува и една българска песен, в която певицата вплита тъга и копнеж „Заблеяло ми агънце“.
„С този проект, който обмислям от около десет години, искаме да подчертаем непреходния звук на музиката, изграждайки мост между минало и настояще. Свързвайки света на Монтеверди със света на българската народна музика, испанските хакари с английските мадригали, ние искаме да покажем колко глобален може да бъде звукът на тази музика, дори ако по това време хората не са могли да общуват както ние“ – казва Соня Йончева. С нея са музикантите от „Капела Медитеранеа“ с диригент Леонардо Гарсия Аларкон, които са записали и няколко инструментални пиеси от Франческо Кавали, Сантяго де Мурсия, Симон Диас, Клаудио Монтеверди.
„Някои стилове в музикалните композиции изненадващо продължават да ни вълнуват и петстотин години по-късно, защото комбинират огромен емоционален заряд с величествена лекота, споделя Соня Йончева. Този проект е от изключително значение за мен. С него искам да подчертая вечността на тази музика и чувството на безкрайна свобода, което ни подарява. Това е апел към прераждане и възстановяване, от които нашият свят отчаяно се нуждае“, допълва Соня.
Проектът „Rebirth“ е записан в концертната зала „La Chaux-de-Fonds“ в Ньошател по време на първата карантина през 2020 г. За промоцията на албума има великолепен клип, заснет сред пролетни треви, потоци и гори на фона на „Сладка забрава“ – ария на Арналта от операта „Коронацията на Попея“ от Монтеверди.
В диска са включени и двама композитори ярки представители на венецианския барок – учител и ученик – Франческо Кавали и Барбара Строци – прочута певица и композиторка, а оперите са „Ксеркс“ и „Влюбеният Хераклит“.
Днес името на българката е добре познато по целия свят. Освен на най-големите сцени тя редовно пее на концерта за националния празник на Франция – 14 юли, слушахме я и на концерта за юбилея на Парижката опера. След като в последните години тя пресъздаде едни от най-трудните оперни партии сред които Дездемона, Тоска, Елизабет, Норма, Имоджене, Федора, Медея, с този диск Соня се завръща към началото на кариерата си, когато под ръководството на Уилям Кристи тя участва в барокови опери на Монтеверди, Пърсел, Рамо, Хендел. Гласът ѝ звучи ефектно и изискано, а интерпретациите ѝ са стилни. Ако слушаш диска от начало до край той преминава на един дъх, тъй като към всеки трак има встъпление, което променя атмосферата от предишния.
Истински барокови бисери са избрани в листата на творбите – ария на Саломе от „Св. Йоан Кръстител“ на Алесандро Страдела, арията на Аделанта от „Ксеркс“ на Франческо Кавали, „Сребърният лебед“ на Орландо Гибънс, „Очи, които ме презирате“ от Хосе Марин, арията на Минерва от операта „Прометей“ на Антонио Драги, „Чуй ме, Господи“ от Алфонсо Ферабоско-младши.
Това е четвъртият солов албум на певицата, след „Париж, моя любов“ от 2015, „Хендел“ – 2017, „Верди албум“ от 2018 година.
През тази година албумът „Прераждане“ получи наградата „Опус класик“ в категорията „Певец на годината“. Наградата ще бъде връчена на официалната церемония в „Концертхаус“, Берлин на 10 октомври
Снимки: sonyayoncheva.com
"Една уста, едно банджо, един стол, двама души" – така започва описанието на примитивното рокендрол/индъстриъл фолк/musique brute дуо Cantenac Dagar от Тулуза, Франция, създадено през 2013г. от Стефан Бараскюд (банджо) и Емрик Ено (бийтбокс, вокали, касетки, хармоника, чанове и звънци). Но това е само скромното и минималистично въведение,..
Цигуларят Иван Пенчев и арфистката Деница Димитрова имат необикновено предложение за красива софийска вечер с музика, която несъмнено ще бъде подарък за меломаните. Ще слушаме дует от изключителни инструменти за България – една от най-забележителните италиански цигулки на 20 век и великолепната концертна арфа "Lyon & Healy" Style 30. В..
"Опет" — опет, ако използвам българското диалектно наречие за "пак, още веднъж". Къде е тЕкла вОда, опЕт ке тЕчит! , както възкликва класикът Иван Вазов. Където е текъл прогрокът, ще тече още веднъж – този път в столичната Asics Arena на 10 октомври. Спектакълът на знаменитата банда в България е част от световното ѝ турне в подкрепа на..
На 5 октомври 2025, 17.00 часа на сцената на Музикален театър балет "Арабеск" ни кани на първото си представление за новия сезон "BarrocoLife – Съвършеното несъвършенство". В програмата на вечерта са включени две едноактни миниатюри, в които хореографите са използвали музика на известни барокови композитори. Анна Донева работи по "Четирите..
Съботната оперна вечер (4 октомври от 20 часа) по програма "Христо Ботев" е посветена на 200-годишнината от рождението на "краля на валса" Йохан Щраус-син. Неговата жизнерадостна, вдъхновяваща музика ни съпровожда традиционно в началото на всяка нова година. Творбите му са еднакво популярни сред различните социални прослойки на неговото съвремие...
Днес и утре (9 и 10октомври) Университетът по архитектура, строителство и геодезия ще бъде домакин на третото издание на форума "Дни на кариерата –..
"Една уста, едно банджо, един стол, двама души" – така започва описанието на примитивното рокендрол/индъстриъл фолк/musique brute дуо Cantenac Dagar..
Интердисциплинарният фестивал "Театър на чудесата" се завръща с интригуващи научно-театрални постановки, представяния, дискусии и участници от повече от 15..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg