Той е един от най-търсените оперни певци в момента. Роден е в Малта, в не много заможно семейство. Свири на валдхорна, пее в детски хорове. Казва, че не гледа опера, а я прави. Той е културен посланик на Малта. Има фондация, която подпомага млада, талантливи малтийци, за да продължат образованието се в престижни университети.
Обожава тенорите от предишното поколение като Бениамино Джили, Юси Бьорлинг, но се възхищава и на днешните си колеги – Хуан Диего Флорес, Пьотр Бечала, Роберто Аланя.
С удоволствие си спомня за сценичните си срещи с българските певци, сред които специално отбеляза Соня Йончева – „тя има невероятно красив глас. Но също така е много красива жена и прекрасен колега. Красимира Стоянова е една от най-прекрасните певици. Много я уважавам и тя наистина е много известна. И един от най-добрите сопрани, с които съм пял. Толкова много големи български гласове са се появили. Разбира се, очевидно великите баси, чийто наследник е Орлин Анастасов“.
„Надявам се да ви видим в България!
Всъщност работя по проект със Соня Йончева. Надявам се да се осъществи в България. Имате невероятна музикална история, не само музикална, разбира се. И нямам търпение да дойда да пея пред вас в София“.
Всичко това Джозеф Калея сподели в разговор със Снежина Здравкова, както и още много неща от блестящата си оперна кариера, които може да чуете в звуковия файл.
Гласът на Джозеф Калея звучи във филма „Емигрантът“ от 2013 г. посветен на един от идолите му Енрико Карузо.
Сред ролите, които определя като най-важни е Херцогът от „Риголето“, след това Рудолф от „Бохеми“, Алфред от „Травиата“.
„Сега пея „Тоска“, имам „Бал с маски“… Имам Форесто в „Атила“ в Лондон в „Ковънт Гардън“ това лято. И разбира се „Парсифал“, която ще е първата ми немска опера в Байройт, в нова продукция. Не е голяма роля, но искам да съм наистина перфектен в нея. Гласът е готов и след две години ще е още по-готов. Да, имам известна лекота, когато гласът ми е здрав. Но имам и чувствителност, която мога да използвам в тази опера. Въодушевен съм! Пея репертоар от италиански опери от 25 години, след две години ще са 27, така че след толкова години упорита работа мисля, че мога да се впусна в чудесния свят на немската опера. Бавно, но приемам предизвикателства и промени“.
„Магията на Мантовани“ беше гениален проект на Доминик Файв (Dominic Fyve ) от DECCA, на когото му хрумна да запиша арии, които самият Мантовани е записвал през 1950 година. Проектът щеше да е или катастрофа, или много успешен. И съм много щастлив да споделя, че беше наистина много успешен“.
В звуковия файл може да чуете какво сподели прочутият тенор пред Снежина Здравкова за срещите и работата си в различни постановка.
"Опет" — опет, ако използвам българското диалектно наречие за "пак, още веднъж". Къде е тЕкла вОда, опЕт ке тЕчит! , както възкликва класикът Иван Вазов. Където е текъл прогрокът, ще тече още веднъж – този път в столичната Asics Arena на 10 октомври. Спектакълът на знаменитата банда в България е част от световното ѝ турне в подкрепа на..
На 5 октомври 2025, 17.00 часа на сцената на Музикален театър балет "Арабеск" ни кани на първото си представление за новия сезон "BarrocoLife – Съвършеното несъвършенство". В програмата на вечерта са включени две едноактни миниатюри, в които хореографите са използвали музика на известни барокови композитори. Анна Донева работи по "Четирите..
Съботната оперна вечер (4 октомври от 20 часа) по програма "Христо Ботев" е посветена на 200-годишнината от рождението на "краля на валса" Йохан Щраус-син. Неговата жизнерадостна, вдъхновяваща музика ни съпровожда традиционно в началото на всяка нова година. Творбите му са еднакво популярни сред различните социални прослойки на неговото съвремие...
Либрето: Игнац Шнитцер по повестта "Сафи" на Мор Йокай. Първо изпълнение: 24 октомври 1885, Виена, Австрия. Първо изпълнение в България: 1921, София, Свободен театър. Действащи лица: • Сафи, млада циганка – сопран • Шандор Баринкай – тенор • Граф Петер Хомонай – баритон • Калман Жупан, богат търговец – бас • Арсена, негова дъщеря – сопран •..
В петъчната вечер (3 октомври от 19.30 часа) ще си спомним за едни от най-поетичните ни пианисти, както наричаха Красимир Гатев. Отиде си през 2008 година, но остави ценни записи и словесните си откровения в Златния фонд на БНР. Гатев не бе словоохотлив. Не обичаше интервютата, нито преднамерената показност. Предпочиташе да изразява мислите и..
Възможният и невъзможен мир в Газа, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Иво Инджев , журналист. Доналд Тръмп и планът за мир "Аз..
Защо Доналд Тръмп събра генералите си, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Христофор Караджов , преподавател по журналистика в..
Изабела Шопова е емигрант с кариера от 2002-ра година. Варненка, българка, новозеландка с австралийски адрес. Тя не подлежи на определение, тя е "жител..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg