Той е един от най-търсените оперни певци в момента. Роден е в Малта, в не много заможно семейство. Свири на валдхорна, пее в детски хорове. Казва, че не гледа опера, а я прави. Той е културен посланик на Малта. Има фондация, която подпомага млада, талантливи малтийци, за да продължат образованието се в престижни университети.
Обожава тенорите от предишното поколение като Бениамино Джили, Юси Бьорлинг, но се възхищава и на днешните си колеги – Хуан Диего Флорес, Пьотр Бечала, Роберто Аланя.
С удоволствие си спомня за сценичните си срещи с българските певци, сред които специално отбеляза Соня Йончева – „тя има невероятно красив глас. Но също така е много красива жена и прекрасен колега. Красимира Стоянова е една от най-прекрасните певици. Много я уважавам и тя наистина е много известна. И един от най-добрите сопрани, с които съм пял. Толкова много големи български гласове са се появили. Разбира се, очевидно великите баси, чийто наследник е Орлин Анастасов“.
„Надявам се да ви видим в България!
Всъщност работя по проект със Соня Йончева. Надявам се да се осъществи в България. Имате невероятна музикална история, не само музикална, разбира се. И нямам търпение да дойда да пея пред вас в София“.
Всичко това Джозеф Калея сподели в разговор със Снежина Здравкова, както и още много неща от блестящата си оперна кариера, които може да чуете в звуковия файл.
Гласът на Джозеф Калея звучи във филма „Емигрантът“ от 2013 г. посветен на един от идолите му Енрико Карузо.
Сред ролите, които определя като най-важни е Херцогът от „Риголето“, след това Рудолф от „Бохеми“, Алфред от „Травиата“.
„Сега пея „Тоска“, имам „Бал с маски“… Имам Форесто в „Атила“ в Лондон в „Ковънт Гардън“ това лято. И разбира се „Парсифал“, която ще е първата ми немска опера в Байройт, в нова продукция. Не е голяма роля, но искам да съм наистина перфектен в нея. Гласът е готов и след две години ще е още по-готов. Да, имам известна лекота, когато гласът ми е здрав. Но имам и чувствителност, която мога да използвам в тази опера. Въодушевен съм! Пея репертоар от италиански опери от 25 години, след две години ще са 27, така че след толкова години упорита работа мисля, че мога да се впусна в чудесния свят на немската опера. Бавно, но приемам предизвикателства и промени“.
„Магията на Мантовани“ беше гениален проект на Доминик Файв (Dominic Fyve ) от DECCA, на когото му хрумна да запиша арии, които самият Мантовани е записвал през 1950 година. Проектът щеше да е или катастрофа, или много успешен. И съм много щастлив да споделя, че беше наистина много успешен“.
В звуковия файл може да чуете какво сподели прочутият тенор пред Снежина Здравкова за срещите и работата си в различни постановка.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg