„Мога да кажа, че всичко, за което съм мечтал съм го направил и съм един щастлив човек. Цял живот съм работил това което съм желал“ – казва Борислав Иванов.
Спомня си, че още от детските си години е свързан с операта. Чичо му Димитър Младенов работи във Варненската опера.
„Той всекидневно ни разправяше как репетират. Всички плачеха. Тогава артистите вземаха много присърце работата си. Тогава операта беше новост за Варна. Първата постановка беше „Продадена невеста“, а втората „Мадам Бътерфлай“. Аз ходех на всяко представление. По-късно дойде Никола Николов, когото боготворях. А след това с него направихме много хубави спектакли.
Това са седемдесет години на пулта. Имал съм около четири хиляди и петстотин оперни представления, около хиляда и петстотин симфонични концерта. Това е цифра, която не зная дали човек може да си представи, защото зад тях стоят още хиляди репетиции и пътувания.
Скоро правих равносметка и само в Западен Берлин като генерален музикален директор за четиридесет години имам около седемстотин концерт в залата на филхармонията. Само в Испания съм имал около триста и осемдесет спектакъла с Пловдивската, Софийската, Варненската, Бургаската, Русенската опери и то в почти всички големи градове. Като самостоятелно гостуване съм дирижирал като започнеш от Ню Йорк, до Сеул и от Стокхолм до Кайро, Москва, всички столици на Европа, където съм гостувал по няколко пъти. С големи състави съм направил сто двадесет и девет международни турнета. Това са с по двеста, двеста и петдесет души на всяко турне. На всички тези пътувания са били около двадесет и хиляди български музиканти. Освен пътуванията всичко това е било свързано с още много труд – да подготвиш всички тези програми с репетиции, сценографии, костюми, организационни дейност, защото аз винаги съм бил директор, диригент и импресарио“.
В звуковия файл чуйте какво споделя Борислав Иванов.
В авторския си концерт композиторът Александър Кандов се връща четиридесет години назад във времето, когато е живял и работил България. В програмата са включени квартет "Фламенко", квартет "Фрагменти" и "Варианти". Квартетът "Фламенко" е свързан с увлечението на Кандов по музиката на Пако де Лусиа. В младежките си години Кандов е чул китариста..
Неолина Пелова завършва висшето си образование през 1984 г. – специалност "пиано". Като ученичка в НМУ „ЛюбомирПипков“ е носител на 2-ра награда в конкурса за пианисти гр. Мидълсброу, Англия (1976 г.) и 5-а в гр. Сенигалия - Италия (1977г.). Нейни преподаватели са: Соня Желева,Флоренция Русчева и Антон Диков. От 1988 година Неолина Пелова е..
Генералният директор на БНР Милен Митев и директорът на Софийската филхармония Найден Тодоров подписаха договор за сътрудничество. Съгласно него, Радиото има право да използва зала "България" през предстоящия концертен сезон. Партньорството между двете най-големи музикални институции у нас се осъществява само два дни преди Световния ден на..
На 25 октомври сцената на Културен център "Стара Загора" ще се превърне в пространство, в което деца и младежи със специални потребности ще изявят своите музикални таланти на певци и танцьори. Събира ги сдружение "Спаси Стара Загора", което организира първия по рода си Фестивал в града. Той се осъществява с подкрепата на община Стара Загора. С..
Роден е на 26.09.1930 година. Кариерата му започва през 1955 в оперния театър на Щутгарт – един от най-престижните по онова време в Германия. Ролята на Тамино във "Вълшебната флейта" от Моцарт изстрелва Фриц Вундерлих в звездна орбита. С нея се затваря кръгът от бляскави триумфи десетина години по-късно на фестивала в Единбург. Бе всепризнат..
На 25 октомври сцената на Културен център "Стара Загора" ще се превърне в пространство, в което деца и младежи със специални потребности ще изявят своите..
По инициатива на Асоциацията на европейските журналисти (AEJ), "Репортери без граници" (RSF) и Европейския съюз за радио и телевизия (EBU), два дни..
Само дни след като получи наградата за главна женска роля на фестивала "Златна роза" във Варна за превъплъщението си в образа на Ива във филма..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg