Да пее с очи, да пее с ръце – това е запазена територия на Сандра Караско. Тази, която знаем и обичаме от джаз-уърлд проекти, в които пее болерос, танго, боса и един от химните на мовидата, превърнал се и в химн на съпротивата срещу Covid.
“Така ли мислите? Не съм си го поставяла за цел. Идея си нямам. Ако е така, ще да е много красиво, нали? Много се радвам, ако е така” – отвръща Сандра Караско.
Една от най-отворените за колаборации от всички фламенкоси, като че ли е работила с всички, а не е имала самостоятелен проект?
"Да пееш си е дар. И е много лесно – пееш съвсем спонтанно. Това те събира с всички наоколо. В Мадрид е така – с кубинци, джаз-музиканти, бразилци – накрая съм с тях. Но с времето си дадох сметка, че за мен е важно да защитя собствената си култура. Taka стигнах до маестро Марчена. Ние, кантаорите, имаме мисията да запазим традицията. Не съм ѝ се отдала само на нея, живея в много измерения. Изкуството е нещо много по-комплексно и за да успеем, трябва да дадем всичко от себе си, нали?"
Фламенкото в същността си е близко не само с джаза, а и с актуалните уърлд звучности. Като се чуе как пее Лорка – "Los 4 muleros", все едно си пред джаз-дама…
“Може би защото музикално не ми е достатъчно, а бих искала. Но личността ми не ми го позволява. Оставям се да ме понесат нещата, които ме вълнуват. Не мога да спъвам коня, който иска да ме отведе. Слушам и Били Холидей, и Ел Торта, и Пат Матини.
Фамилията е всичко във фламенкото и фламенкото е нашата фамилия."
Чуйте интервюто от звуковия файл.Снимка – elmundo.es и Хесус Домингес/СГАЕ
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg