Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Сандра Караско: Фламенкото е нашата фамилия

Снимка: elmundo.es

Да пее с очи, да пее с ръце – това е запазена територия на Сандра Караско. Тази, която знаем и обичаме от джаз-уърлд проекти, в които пее болерос, танго, боса и един от химните на мовидата, превърнал се и в химн на съпротивата срещу Covid. 

“Така ли мислите? Не съм си го поставяла за цел. Идея си нямам. Ако е така, ще да е много красиво, нали? Много се радвам, ако е така” – отвръща Сандра Караско.

Една от най-отворените за колаборации от всички фламенкоси, като че ли е работила с всички, а не е имала самостоятелен проект? 

"Да пееш си е дар. И е много лесно – пееш съвсем спонтанно. Това те събира с всички наоколо. В Мадрид е така – с кубинци, джаз-музиканти, бразилци – накрая съм с тях. Но с времето си дадох сметка, че за мен е важно да защитя собствената си култура. Taka стигнах до маестро Марчена. Ние, кантаорите, имаме мисията да запазим традицията. Не съм ѝ се отдала само на нея, живея в много измерения. Изкуството е нещо много по-комплексно и за да успеем, трябва да дадем всичко от себе си, нали?" 

Фламенкото в същността си е близко не само с джаза, а и с актуалните уърлд звучности. Като се чуе как пее Лорка – "Los 4 muleros", все едно си пред джаз-дама… 

“Може би защото музикално не ми е достатъчно, а бих искала. Но личността ми не ми го позволява. Оставям се да ме понесат нещата, които ме вълнуват. Не мога да спъвам коня, който иска да ме отведе. Слушам и Били Холидей, и Ел Торта, и Пат Матини.

Фамилията е всичко във фламенкото и фламенкото е нашата фамилия."

Чуйте интервюто от звуковия файл.

Снимка – elmundo.es и Хесус Домингес/СГАЕ

По публикацията работи: Милена Очипалска


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Опет" се завръщат с нов албум и концерт в София

"Опет" — опет, ако използвам българското диалектно наречие за "пак, още веднъж". Къде е тЕкла вОда, опЕт ке тЕчит! , както възкликва класикът Иван Вазов. Където е текъл прогрокът, ще тече още веднъж – този път в столичната Asics Arena на 10 октомври. Спектакълът на знаменитата банда в България е част от световното ѝ турне в подкрепа на..

публикувано на 06.10.25 в 12:34

Балет "Арабеск" открива новия си сезон с премиерата на "BarrocoLife – Съвършеното несъвършенство"

На 5 октомври 2025, 17.00 часа на сцената на Музикален театър балет "Арабеск" ни кани на първото си представление за новия сезон "BarrocoLife – Съвършеното несъвършенство". В програмата на вечерта са включени две едноактни миниатюри, в които хореографите са използвали музика на известни барокови композитори. Анна Донева работи по "Четирите..

публикувано на 04.10.25 в 17:05
Йохан Щраус-син

Вечер, посветена на Йохан Щраус-син

Съботната оперна вечер (4 октомври от 20 часа) по програма "Христо Ботев" е посветена на 200-годишнината от рождението на "краля на валса" Йохан Щраус-син. Неговата жизнерадостна, вдъхновяваща музика ни съпровожда традиционно в началото на всяка нова година. Творбите му са еднакво популярни сред различните социални прослойки на неговото съвремие...

публикувано на 04.10.25 в 08:25

"Цигански барон", оперета в три действия от Йохан Щраус-син

Либрето: Игнац Шнитцер по повестта "Сафи" на Мор Йокай. Първо изпълнение: 24 октомври 1885, Виена, Австрия. Първо изпълнение в България: 1921, София, Свободен театър. Действащи лица: • Сафи, млада циганка – сопран • Шандор Баринкай – тенор • Граф Петер Хомонай – баритон • Калман Жупан, богат търговец – бас • Арсена, негова дъщеря – сопран •..

публикувано на 04.10.25 в 07:50
Красимир Гатев

Красимир Гатев – наричаха го романтикът

В петъчната вечер (3 октомври от 19.30 часа) ще си спомним за едни от най-поетичните ни пианисти, както наричаха Красимир Гатев. Отиде си през 2008 година, но остави ценни записи и словесните си откровения в Златния фонд на БНР. Гатев не бе словоохотлив. Не обичаше интервютата, нито преднамерената показност. Предпочиташе да изразява мислите и..

публикувано на 03.10.25 в 08:25