В съботната вечер ще възкресим спомена за мецосопраното Татяна Троянос – без съмнение голямо име в историята на световния оперен театър. "Музиката изпълва целия ми живот", признава певицата пред сп. "Опера Нюз". "Това ме задължава да съм дисциплинирана и все по-усърдна. Благодаря на съдбата! Чувствам се великолепно, когато пея добре, сякаш отново се появявам на този свят…"
Когато е на 25, стъпва за пръв път на сцената – на премиерния спектакъл на "Сън в лятна нощ" от Бенджамин Бритън в Ню Йорк Сити опера. Почти веднага след това участва като Марина Мнишек в първата постановка на театъра на "Борис Годунов" от Мусоргски. Татяна Троянос знае прекрасно, че за да я признаят у дома (родена е в Ню Йорк през 1938 година) трябва да покори престижните европейски сцени: в Хамбург, Лондон, Берлин, Венеция, Цюрих, Виена, Залцбург… Успехът надминава всички очаквания, а през 1977 триумфира като Адалджиза в Ла Скала и Еболи в Мюнхен. Работи с диригенти, режисьори и певци от най-висш ранг.
"Често моля режисьорите да ми дадат списък с характерни особености на ролята, който трябва да изиграя. Основни посоки в реакциите и чувствата. Прибирам се у дома и сядам пред огледалото. Опитвам да напасна ролята към моята същност. Усещам я, сякаш я виждам отвътре. Независимо дали е Кармен или Кундри, Жулиета или Амнерис… Тогава съм истински щастлива!", още едно от откровенията на Татяна Троянос.
Отиде си от този свят на върха на славата през 1994, след като 17 години бе едно от емблематичните лица на МЕТ. Изключително ползотворно сътрудничество имаха с тогавашния музикален директор Джеймс Ливайн, който на прощалния концерт в достолепния театър изрече: "В десетки спектакли сме били заедно, а публиката възторжено скандираше името ѝ. Това не се случва на всички! Татяна бе рядък дар за МЕТ в цялата история на най-реномирания американски оперен театър."
85-ата годишнина на Татяна Троянос ще почетем с два великолепни записа на "Дидона и Еней" от Хенри Пърсел и "Вертер" с автор Жюл Масне.
Сред почитателите на бас китарата името Радослав Славчев - Riverman буди възхищение и респект. За своите колеги той е безспорен професионалист – талантлив и вдъхновен артист, а общуването с него създава усещане за хармония, доверие и спокойствие. Като музикант, Радослав Славчев - Riverman е извървял близо 20-годишен професионален път, белязан с..
На 1 октомври от 19.00 ч. в зала "България" с изпълнението на "Празненство" от Красимир Тасков, Симфоничният оркестър на БНР с главен диригент Константин Илиевски ще чества 70-годишнината на един от най-значимите съвременни български композитори и пианисти. В програмата е включена и българската премиера на Концерт за маримба и оркестър от..
Сопраното Антония Раднева, баритонът Алек Аведисян и пианистът Фридеман Зайцер представят на 30 септември камерния концерт "Пътищата на любовта". Около половината песни в програмата са на Шуман, другите – на цяла плеяда френски композитори: Дюпарк, Бизе, Форе, Шосон, Равел и Пуленк. "Потопете се в една вечер, изпълнена с поезия, страст и фин..
1 октомври Свири Симфоничният оркестър на Словенското радио и телевизия с диригент Оскар Йокел. 3.00 часа – Йохан Себастиан Бах, (1685-1750), Антон Веберн (аранжимент), Ричеркар за шест гласа из "Музикална жертва", BWV 1079. 3.10 часа – Франсис Пуленк (1899-1963), Концерт за орган, тимпани и струнни в сол минор, FP 93. Солисти: Оливие Латри (орган) и..
В авторския си концерт композиторът Александър Кандов се връща четиридесет години назад във времето, когато е живял и работил България. В програмата са включени квартет "Фламенко", квартет "Фрагменти" и "Варианти". Квартетът "Фламенко" е свързан с увлечението на Кандов по музиката на Пако де Лусиа. В младежките си години Кандов е чул китариста..
От 1 до 7 октомври Варна е домакин на традиционния Международен куклен фестивал "Златният делфин" . Това е най-старият фестивал за куклено изкуство в..
С премиера на спектакъла "Вишнева градина" от Антон П. Чехов открива новия си творчески сезон Драматично-кукленият театър във Враца . Режисьор на..
Невербалното общуване в политиката има сериозна роля в изграждането на цялостната представа за поведение. Може ли да се режисира невербалното, жестовете,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg